Nyheter

Lanserer ny plukkløsning for netthandel av dagligvarer

Siste generasjon plukkløsning fra Strongpoint skal gjøre det mulig for butikkmedarbeidere å plukke 240 varer i timen på tvers av alle produktkategorier.

Publisert Sist oppdatert

Til sammenligning er bransjestandarden for plukk 60-65 varer i timen, ifølge Strongpoint. Selskapet hevder den nye løsningen også vil redusere lønnsutgiftene knyttet til nettbestillinger, økt kundetilfredshet og at man opprettholder marginene.

Den skybaserte løsningen skal sette opp den mest effektive plukkruten, og være tilpasset ulike butikkoppsett. Andre standardfunksjoner er plukking etter temperatursoner, aldersbegrensede varer og erstatningsalternativer.

Plukkløsningen kan ifølge Strongpoint tilpasses store og små butikkmiljøer, og for å øke effektiviteten ytterligere er det mulig å bruke håndterminaler fra Zebra Technologies. Man kan plukke i ulike butikksoner og gjennomføre flerplukk, og løsningen kan også tilknyttes andre løsninger, som elektroniske prisetiketter (ESL). Sistnevnte gjør det mulig for de butikkansatte å plukke etter lyset fra ESL-etiketter (pick-by-light).

I tillegg kan man koble løsningen til en spesialutviklet varetralle. Brukerne mottar informasjon fra hvert enkelt steg i plukkeprosessen – fra klargjøring av varetrallen, veiing og oppsamling av varer. Med kontinuerlige tilbakemeldinger kan man gjennomføre ergonomiske forbedringer for ytterligere å øke effektiviteten og nøyaktigheten.

– Vi er stolte av vår nyeste plukkløsning. Den er utviklet for å forbedre butikkdriften og å møte den eksponentielle veksten innenfor netthandelen, sier daglig leder Jacob Tveraabak i Strongpoint i en pressemelding.

– Etter å ha jobbet med detaljister i over tre tiår, forstår vi hvor viktig det er å gjøre butikkdriften så effektiv og skalerbar som mulig, noe som også var grunnlaget for videreutvikling av den nyeste versjonen av vår plukkløsning for dagligvarer.

Konsulentselskapet Bain Company anslår at innføring av netthandel av dagligvarer har blitt fremskyndet med to til fem år i USA og Vest-Europa, som følge av pandemien, og at etterspørselen bare vil fortsette. Til tross for dette har detaljistene hatt problemer med å gjøre netthandelen lønnsom, med høye plukkostnader og pressede marginer på nettleveransene.

Powered by Labrador CMS