Annonse

Meny i den digitale Europa-toppen

BearingPoint har målt parametrene netthandel, digital markedsføring, digital produktmarkedsføring og dialog, som til sammen utgjør beste beste digitale kundeopplevelse.

I kåringen ender Meny på en 8. plass, der den eneste andre dagligvareaktøren på topp 10-listen er britiske Ocado på niendeplass. Meny.no har på få år gått fra 7 til 47 millioner årlige besøk.

Det skal legges til at kåringen ikke tar for seg alle land i Europa, ei heller alle bedrifter. 400 selskaper i følgende syv land er vurdert: Finland, Irland, Italia, Nederland, Sverige, Norge og Storbritannia.

– Vi har jobbet målrettet med vår online-strategi i flere år og har bygget et digitalt matunivers skreddersydd for kundene våre. Vi ser på våre fysiske butikker og vår nettbutikk som én og samme kanal hvor matglede, gode handleopplevelser, attraktive tilbud og en friksjonsfri handel er hovedfokus, sier digitalansvarlig Marie Lunde i Meny (bildet) i en pressemelding.

Hun understreker at det er et helt team i Meny som sammen sørger for den gode rangeringen.

Annonse
Annonse