Annonse
Påskemarsipan har fristet folk i ukevis allerede. Ifølge Nidars tall ble det i fjor solgt i alt 158 tonn marsipan i Norge i påsken, hvorav Nidar sto for 152 tonn. Illustrasjonsfoto: Thomas Brun, NTB
Andreas Holck og Kathrine Sørland kom som Solo og Kvikk Lunsj da tema var «norske helter» på Stordalen-ekteparets fest i 2014. Ifølge Ringnes er etterspørselen etter Solo-klær enorm i Norge nå. Arkivfoto: Lise Åserud, NTB
Kvikk Lunsj, appelsiner og Solo har vært i Norge omtrent like lenge som påskekrimmen, pluss minus noen tiår. De har fått en sterk posisjon hos nordmenn som viktige for påskestemningen. Illustrasjonsfoto: Gorm Kallestad, NTB

Nordmenn fråtser kos i krisetider

I koronapåsken i fjor solgte Bama 4.300 tonn sitrus, og de opplyser til NTB at de har tro på like høy etterspørsel i år. Det er 43 prosent mer enn i 2019, da det ble solgt 3.000 tonn klementiner og appelsiner i Norge.

Nidar, som dominerer påskemarsipansalget, økte salget med 24 prosent i fjor.

Solo har lenge har storsatset på påsken. Den gule brusen hadde en 10 prosent økning i fjor – noe som fortsatte året ut.

Lese resten?
Løpende abonnement. Fornyer på fullpris (165,- eks mva). Første mnd kr
1,-
Prøv nå — ingen bindingstid
Allerede abonnent?
Annonse
Annonse