Nyheter

Plukker her: Nå kan kundene bestille varer fra Picard-sortimentet gjennom Wolt-appen. Varene plukkes av de ansatte i Picard-butikkene, og hentes av sykkelbudene til Wolt.

Picard satser med Wolt

Picard har inngått avtale med Wolt om hjemleveranser av dagligvarer.

Publisert Sist oppdatert

Picard satser på å nå flere kunder gjennom digitale kanaler. Siden juni i fjor har det vært mulig å bestille varer i kjedens egen nettbutikk. Nå er det også mulig for Oslo-kundene å bestille varer fra Picard-sortimentet i Wolt-appen.

Wolt leverer i likhet med Foodora restaurantmat på døren ved hjelp av sykkelbud, og nå også dagligvarer. Samarbeidet med Picard er nå inne i en testperiode, som startet i begynnelsen av februar.

– Foreløpig tilbyr vi et litt begrenset sortiment, på 50 varer, forteller daglig leder Yann Faremo i Picard Norge.

En av fordelene med å samarbeide med et sykkelbudselskap, er den raske leveringstiden.

– I utgangspunktet skal kundene få varene sine i løpet av en halvtimes tid, sier Faremo.

Sykkelbud har imidlertid begrenset rekkevidde, hvilket innebærer at tilbudet ikke er tilgjengelig for alle Oslo-borgere.

– De leverer i en omkrets på 1,5 kilometer fra butikkene våre på Briskeby og Majorstuen.

Men allerede i løpet av året kan tilbudet utvides, når Picard etter planen skal åpne sin tredje butikk i hovedstaden.

Les hele saken i ukens papiravis!

Powered by Labrador CMS