Annonse
Orkla-sjef Jaan Ivar Semlitsch vil ha rimeligere merkevarer ut til forbrukerne. Da må rabattene følge varene.
Leverandørene

– Rabattene må følge varene

Blant dem som tok opp rabattene, var Orkla-sjef Jaan Ivar Semlitsch, DLF-sjef Helge Hasselgård og daglig leder Ellen Molstad Dale i Mere Mat.

– Du har ingen garanti i dag for at rabatter gir deg konkurransekraft i hylla. Det betyr også at det kjedene fremforhandler ikke nødvendigvsis gir noen garanti for at det kommer forbrukerne til gode, sier Helge Hasselgård til Dagligvarehandelen.

– Det har tidligere kommet påstander om at kjedene bruker rabattene til å fremme sine egne merkevarer?

Lese resten?
Løpende abonnement. Fornyer på fullpris (165,- eks mva). Første mnd kr
1,-
Prøv nå — ingen bindingstid
Allerede abonnent?
Annonse
Annonse