Nyheter

Bidrar til vekst: Etterspørselen etter Nestlés kaffemerker er stor blant norske kaffedrikkere.

Sterk start på året for Nestlé

På torsdag lanserte mat- og drikkevareselskapet Nestlé tall for årets første kvartal.

Publisert Sist oppdatert

Selskapet har hatt en organisk vekst på 7,7 prosent, hvorav 6,4 prosent volumvekst og 1,2 prosent prisvekst.

– Vi er fornøyde med sterk organisk omsetningsvekst i første kvartal, med bidrag fra de fleste geografiske områder og produktkategorier. Veksten drives av disiplinert gjennomføring, økt satsing på digital kunnskap og rask innovasjon, som til sammen ga oss økte markedsandeler. Detaljhandelen opplevde solid vekst, og kanaler utenfor hjemmet så tegn til bedring, sier konsernsjef Mark Schneider i Nestlé i en pressemelding.

Også i Norge har Nestlé opplevd godt salg i årets første kvartal. Detaljhandelen og nettsalg drar nytte av et økt forbruk i hjemmet.

– Andre salgskanaler opplever det motsatte. Alle detaljhandelskategoriene våre har gjort det bra hittil i år, og særlig kaffe, kulinariske produkter og sjokolade. Vi har gjennomført vellykkede lanseringer som treffer forbrukerne godt i denne nye virkeligheten. Merkevarer som Nescafé, Starbucks, Maggi, Lion og Purina, for å nevne noen, står veldig sterkt i Norge, og det er selvfølgelig hyggelig, sier administrerende direktør Vladimir Wendl i Nestlé Norge.

Powered by Labrador CMS