Nyheter

Autostores kube-baserte lagerløsning bygger på robot- og softwareteknologi. Denne har redefinert hvordan varer lagres, plukkes og leveres, og tilrettelegger for at detaljhandlere effektivt kan skalere opp virksomheten.

Strongpoint blir distributør av Autostore

Strongpoint har inngått partnerskapsavtale med Autostore. Strongpoint blir regional distributør av Autostores logistikkløsninger i Norden og Baltikum.

Publisert Sist oppdatert

Administrerende direktør Jacob Tveraabak i Strongpoint er stolt av å inngå et partnerskap med Autostore og muligheten til å levere deres micro-fulfillment løsninger til dagligvarebransjen

– Valget av Strongpoint er en anerkjennelse av vår faglige ekspertise, våre gode og lange relasjoner tilaktørene i bransjen og til våre egenutviklede verdensledende teknologiløsninger for e-handel. Vi kan nå levere en ende-til-ende e-handelsløsning ved å kombinere egenutviklet teknologi med løsninger fra en verdensledende aktør innen micro-fulfillment", sier Tveraabak i en pressemelding.

Autostore har en kundebase bestående av globale selskaper. De har gjennomført over 600 installasjoner, med 20.000 roboter i 35 land.

Deres automatiserte lager og distribusjonssystem, som er basert på egenutviklet software, gir kundene høy kapasitet, større tilpasningsmuligheter og fleksibilitet til å betjene de stadig økende kravene til et moderne logistikksystem. Autostores innovative kube-design gjør det mulig for kunden å lagre opptil fire ganger så mye på samme areal, eller fordele eksisterende varer på bare 25 prosent av plassen.

Samarbeidet har fokus på leveranser av logistikkløsninger til dagligvarebransjen. En bransje hvor automasjon med micro-fulfillment centers (MFCs) er en del av mange matvarekjeders langsiktige e-handelsstrategi.

– Strongpoint kan nå tilby fullintegrerte og fleksible løsninger for ordrehåndtering som fungerer uansett hvilken online-strategi dagligvarekjeden har valgt. Ved å tilby umiddelbart utrullingsklar teknologi for manuell ordreplukking, langsiktige automatiserte systemer og flere «last-mile» og klikk og hent-løsninger, vil vi samlet dekke kundenes behov i alle faser av netthandelsreisen, mener Tveraabak.

StrongPoints netthandelsløsninger for dagligvare inneholder:

  • Ordreplukking i butikk og lager
  • Last mile løsninger for hjemlevering, drive-thru med gjenkjenning av bilens registreringsnummer og temperaturkontrollerte henteskap for matvarer
  • Programvare som håndterer hele ordrehåndteringsprosessen for maksimal effektivitet
  • Autostore micro-fulfillment løsning for automatisert plukk, med integrasjon til den overordnede ordrehåndteringsløsningen
Powered by Labrador CMS