Nyheter

Fra venstre: Styreleder Øystein Tynning, Daglig leder Tommy Stiansen og Konsernsjef Lars Terje Grorud

Vil skape Norges råeste retail-miljø

Sammen med et knippe «retail-ringrever» etablerer JCP selskapet Retail Factory.

Publisert Sist oppdatert

Selskapet har som ambisjon å være «den råeste partneren for leverandør- og kjedekunder som ser en fremtid både med fysisk og digital handel».

– Det er mye snakk om digitalisering av varehandelen, men med sine 251 milliarder i verdiskapning og 13 prosent av Norges totalsysselsetting er den landets nest største næring. I tillegg kommer leverandørene. Tallene sier oss at svaret ikke er så svart hvit, digitalhandel eller analog. Men en ting er sikkert, kampen om kundene og marginene kommer til å skjerpes ytterligere. Det er i det skjæringspunktet vi skal bistå våre kunder. Ved økt prøving, synlighet, varefremming og optimalisering av kampanjer i butikk, skal vi sikre økt konvertering, sier Tommy Stiansen, daglig leder for det nye selskapet, i en pressemelding.

– Vårt primære fokus fremover er å utvikle retailkonsepter, samt bistå med gjennomføring og implementering av aktiviteter i butikk. Det være seg på kampanjebasis eller fast. Vi ser at det er rom for nytenkning, så smarte og kostnadseffektive løsninger er nøkkelord for å lykkes i fremtidens retail. Vi har allerede signert med flere merkevarer innenfor kategoriene elektronikk, dagligvare, bygg og sport, sier Stiansen.

Selskapet blir en del av kommunikasjonshuset JCP, og eies av JCP Event (Just Cruzin' Production), JCP PRAD og Tommy Stiansen, som sist kommer fra Retail House Varejo og Nova Vista.

– Selskapet skal være en del av JCP-familien samtidig som det skal stå på egne ben. Når det er behov vil vi koble på relevante ressurser fra vårt event, reklame eller PR-miljø – men det er det kundens behov som bestemmer, sier konsernsjef Lars Terje Grorud i JCP.

– Det viktigste er at vi skal levere salgsfremmende løsninger som skaper stor verdi for kundene våre. Ambisjonen vår er å gjøre Retail Factory til Norges råeste innen sitt felt. Med Tommy og resten av teamet, har vi det som skal til for å få til dette, avslutter Grorud.

JCP-familien består av JCP Event, JCP PRAD, JCP Travel, JCP Arena og nå Retail Factory. Kommunikasjonshuset teller i dag totalt 80 ansatte i Norge.

Powered by Labrador CMS