Nyheter

Kavli og Rema 1000 samarbeider om hjertesaker

Kavli og Rema 1000 søker 14 lokale hjertesaker som vil motta 35.000 kroner hver fra Kavli.

Publisert Sist oppdatert

Sammen med Rema 1000, skal Kavli i løpet av september dele ut totalt 500.000 kroner til 14 lokale hjertesaker i hele landet. Alle kundene i Rema 1000 får mulighet til å nominere sin hjertesak direkte i butikk ved å scanne en QR-kode, opplyses det i en pressemelding. Kampanjen spres i Rema-butikker og gjennom en digital kampanje i kjedens og Kavli sine kanaler.

Siden 1962 har Kavli delt ut hele overskuddet til gode formål, gjennom sin eier; Kavlifondet. Nå skal 14 lokale hjertesaker landet rundt få 35.000 kroner hver, men først ønsker de folkets forslag.

– Frivillighet og dugnadsånd står sterkt i Norge, og det er mange som står på dag ut og dag inn for å skape positive ringvirkninger i sitt nærområde. Kanskje nå enda mer enn før, sier administrerende direktør i Kavli, Kristine Aasheim.

Med på laget har Kavli fått dagligvarekjeden Rema 1000. Slik kan ordet spres i dagligvarebutikker og lokale kriker og kroker over hele Norge. Nominasjonen gjøres ved å fylle ut et skjema på Kavlis hjemmeside.

Vanligvis er det Kavlifondet som finner mottakerorganisasjoner og -prosjekter. Nå er det folkets tur til å påvirke hvem som skal motta deler av Kavli sitt overskudd, sammen med en jury bestående av representanter fra Kavli, Kavlifondet og Rema 1000.

Powered by Labrador CMS