Nyheter

– Hermetisert sjømat er kjent for å ha lang holdbarhet, fastslår merkevaresjef Anette Nordvik i King Oscar. Nå håper hun det vil vise seg at også gamle reklamekampanjer kan tåle tidens tann. Foto: King Oscar.

King Oscar relanserer kampanje

Sjømat på boks har lang holdbarhet. Det har kanskje også annonsekampanjer. Nå skal en elleve år gammel kampanje gi ny vekst for King Oscar.

Publisert Sist oppdatert

­120 år etter lanseringen feiret King Oscar med 6 prosent enhetsvekst i Norge. For å dytte veksten ytterligere opp i hjemlandet, ruller den tradisjonsrike produsenten nå ut en elleve år gammel kampanje på nytt.

– Hermetisert sjømat er kjent for å ha lang holdbarhet. Det er derfor ekstra gøy å se at den gamle reklamekampanjen vår har den samme holdbarheten og kan gjenbrukes, sier Anette Nordvik, global merkevaresjef i King Oscar, i en pressemelding.

Ideen til å gjenbruke kampanjen oppsto under en omvisning på King Oscars fabrikk i Polen. Nyansatt merkevaresjef Dag Gjertsen fattet interesse for en vegg med en gammel sardin-kampanje fra USA, med påskriften «The original powerbar was invented in Norway».

Slik ser kampanjen ut.

Marketing-ansvarlig Kari-Anne Gude kunne da gledelig fortelle at USA-kampanjen var utgangspunktet for den norske kampanjeideen tilbake i 2011.

Til kampanjen i 2011 ble det utviklet en rekke humoristiske og enkle annonser som understreket King Oscars helsegevinsten. Med små justeringer på tekst, farge og produktbilder, er den gamle kampanjen nå klar til gjenbruk.

Powered by Labrador CMS