Nyheter

Stor interesse har gitt salgssuksess for Pride-Koppen. Foto: Regine Dalen Birkeland, Circle K Norge.

Skeiv Ungdom får påfyll fra Circle K

Inntekten fra 10.000 solgte Pride-kopper gir 500.000 kroner som uavkortet går til Ungdomstelefonen, som drives av Skeiv Ungdom. Tilbudet stod i fare for å bli lagt ned grunnet manglende støtte fra myndighetene.

Publisert Sist oppdatert

13. desember i fjor lanserte Circle K Pride-Koppen som siste tilskudd i Koppen-familien. Knappe fire måneder senere er opplaget på 10.000 kopper utsolgt.

– Donasjonen fra Circle K gjør at et av Skeiv Ungdoms viktigste tiltak, Ungdomstelefonen, kan fortsette sitt tilbud og være et trygt rom for unge skeive som trenger noen å snakke med, sier leder i Skeiv Ungdom, Jane-Victorius Gipling Bonsaksen, i en pressemelding.

– Ungdomstelefonen er et tilbud for unge skeive, der ungdom anonymt kan snakke med andre unge om alt fra seksualitet, kjønn, identitet, følelser, forelskelse eller sex. Tjenesten har stått i fare for å bli lagt ned grunnet manglende finansiell støtte, og det er derfor med gledelig at vi i Circle K nå kan bidra til at Ungdomstelefonen kan fortsette sitt viktige arbeid for unge LHBT-personer, sier Nina Sandsbråten, HR-direktør i Circle K Norge.

Hun forteller at stasjonene landet rundt har gjort en kjempeinnsats for å fremme koppen på en god måte.

– Mottakelsen har vært over all forventning. Vi har fått flere positive tilbakemeldinger på initiativet! Koppen er en av våre sterkeste merkevareidentiteter, og at PRIDE-Koppen kan bidra til økt synlighet og redusert stigma rundt skeiv tematikk gjennom hele året er virkelig flott, sier Sandsbråten.

Hun presiserer at mangfold og inkludering er viktig for Circle K.

– Her er det plass til alle, alle skal kunne være seg selv, være trygge, få like muligheter og få utnytte sitt fulle potensial.

Powered by Labrador CMS