Nyheter

Gilde: Markedsleder på spesialpølser

Siden lansering i uke 8 har Gilde økt markedsandelen på spesialpølser og blitt markedsleder i segmentet.

Publisert Sist oppdatert

Gilde Pølsemakerens Beste, som ble lansert tidligere i år, har på kort tid blitt svært godt mottatt hos forbrukerne. Det viser også de ferskeste forbrukertallene fra Nielsen. Produktene har tatt andeler hele tiden siden lansering, og Gilde var markedsleder ved siste måling.

– Omsetningen legger seg i stor grad på toppen av Gildes eksisterende spesialpølsesortiment, som tyder på at produktene treffer forbruker godt, og at det er en betydelig etterspørsel etter kvalitetspølser fra Gilde sier Stephan Hanssen Helstad, produktgruppesjef med ansvar for pølser hos Gilde.

Gildes egne pølsemakere har med stor lidenskap for pølsemakerfaget laget oppskriftene som brukes i Pølsemakerens Beste. Spesialpølsene lages med mye grovkvernet kjøtt fra svinenakke, krydder og norske oster fra Tine. Satsningen på kvalitet har også gitt uttelling i form av to gullmedaljer i NM i kjøttprodukter 2022.

Nortura opplyser at de i 2023 skal satse videre på Gilde kvalitetspølser, og har planer om å utvide spesialpølsesortimentet ytterligere. Her vil Pølsemakerens Beste være spydspissen i satsningen.

­

Powered by Labrador CMS