Nyheter
Orkla og Schibsted selger direkte til kunden
Orkla og Schibsted vil kapre kunder uten å måtte gå veien om en butikk, skriver Netthandel.no.
For å nå frem til kundene uten bruk av butikkleddet, er Schibsted-eide Aftenposten med på å spre budskapet fra Orkla gjennom QR-koder via printannonser i sine aviser, eller bannerannonser på nett. Det skriver Netthandel.no.
I tillegg er også det Schibstedeide logistikkfirmaet Helthjem med i Orkla Lilleborg-testen som utføres i disse dager.
– Dette er enkelt og greit en test mellom flere aktører for å finne ut av hva vi kan få ut av det, sier Anders Lunde Angen, daglig leder i Helthjem Netthandel AS, til Netthandel.no.
Orklas styreformann Stein Erik Hagen har gjennom eierinteressene i Marked.no allerede en viss innsikt i hva det betyr å hoppe bukk over butikkleddet. Orkla har for øvrig også nettbutikker for merkevarer som Pierre Robert, Nutrilett og Maxim.