Produktnytt

Grevens er nå på plass i butikkhyllene med nytt boksdesign og logo. Her er Grevens Skogsbær med gammel design og de andre siderne med nytt.Grevens Skogsbær har også fått nytt design.

Grevens i ny drakt

– I det gamle designet kan fargene og fruktillustrasjonene til tider være tilnærmet like. Med nytt, fargesterkt mønster vil de nye boksene skille seg bedre ut i butikkhyllene, sier merkevaresjefen for Grevens.

Publisert Sist oppdatert

– I tillegg skal det nå bli lettere for forbruker å finne smaken de ønsker og skille mellom de ulike variantene, sier merkevaresjef for Grevens, Lene Hammersvik, i en pressemelding.

Ifølge Grevens blir smakene på de nye boksene bedre illustrert med farger, som gjør at den kommer tydeligere frem. V-formen i designet gir også et godt fjernsignal i butikk.

– Vi har også laget en ny og mer moderne logo, som gjør oss mer aktuell for målgruppen, sier Hammersvik.

– Rutene er et av Grevens viktigste kjennetegn, men vi ønsker også å bygge Grevens slik som merkevaren fortjener. Den nye logoen er derfor mer i fokus enn tidligere, uten at det går på bekostning av ruter eller smak. Vi testet ulike designretninger ved hjelp av fokusgrupper hos Kantar Norge, og fikk veldig gode tilbakemelding på designretningen som vi videre har optimalisert.

I februar kom Grevens med nyheten Grevens Alkoholfri Eplecider. Hammersvik forteller at produktet har blitt godt mottatt.

– Produktet fikk en god start med terningkast 5 i en VG-test. Vi har sett et økende salg uke for uke siden lanseringen. Vi ser at produktet har høyt gjenkjøp, og det er derfor viktig å sikre synlighet slik at forbruker får prøvd produktet.

Powered by Labrador CMS