Produktnytt

«Sunnere» rusbrus

Breezer Lemon Lite er en nyhet fra Norges største merkevare innen smaksatt alkoholholdig drikke, Breezer. Den har mindre sukker og 50 prosent færre kalorier sammenlignet med øvrig Breezer-portefølje.

Publisert Sist oppdatert

Ifølge merkevaresjef for Breezer i Hansa Borg, Lene Hammersvik, har forbrukere etterspurt en Breezer med mindre sukker. Breezer Lemon Lite scoret høyt i en stor forbrukerundersøkelse gjennomført av Bacardi. Siden Hansa Borg har signert tilslutningsavtalen for reduksjon av tilsatt sukker i Intensjonsavtalen for et sunnere kosthold, synes de det er fint å kunne levere på avtalen også med denne typen produkt.

Breezer Lemon Lite leveres til både uteliv og dagligvare og har listing i Coop, Rema 1000 og Norgesgruppen.

– Vi er fornøyde med responsen fra kjedene og vi vet at forbruker tar kontakt og etterspør sukkerreduserte varianter med færre kalorier, sier Lene Hammersvik.

Det var en god utvikling i ready to drink (RTD)-segmentet i 2020, med en vekst på totalt 45 prosent i verdi. Nye produkter er kommet inn i kategorien, som underkategorien hard seltzer. Også sider-kategorien hadde en god vekst på rundt 30 prosent samme år.

– Finnes det andre Lite-versjoner i dette segmentet?

– Hva vi kjenner til finnes det kun én annen Lite-variant per i dag. Det er ikke mange alternativer på markedet og det er nok derfor det har kommet ønske fra forbruker om sukkerreduserte varianter fra Breezer, sier Hammersvik. De har som mål å ha den «sunneste» Lite-varianten på markedet, med kun 23 kcal per 100 ml.

Powered by Labrador CMS