Produktnytt

Freshwater hos Foodora Market

Freshwater By Carepacks blir tilgjengelig Foodora Marked i løpet av mai. Vann med smakene papaya og fersken lanseres først.

Publisert Sist oppdatert

Freshwater By CarePacks er vann i mer miljøvennlig innpakning enn plast, og selskapet mener det er markedets mest bærekraftige løsning.

– Når man ser de store tallene på plastflasker alene, og det kun i det norske markedet, kan vårt bidrag gjøre en forskjell, sier grunder Stig Ola Johansen i Carepacks i en pressemelding.

Carepacks har inngått en avtale om salg og markedsføring av vann-nyhetene i Foodora, som stadig ekspanderer med dagligvarekjeden Foodora Market.
– Vi skal gi kundene det de vil ha, levert på minutter. Mange vil ha bærekraftige produkter, og da er et samarbeid med Carepacks midt i blinken, sier Victoria Hellesøy, adm. direktør i Foodora Market.
Begge parter ønsker med dette å gjøre drikkevannsmarkedet mer bærekraftig.

– Det å fjerne vann fra handelen er ikke et alternativ tar man folkehelsen med i betraktning. Vi ønsker at folk gjerne kan drikke vann fra springen, men når man er på farten og ikke har andre alternativer, er dette å hjelpe folk å velge sunt og bærekraftig, sier Johansen. Han påpeker at det er betydelige miljøgevinster med å bytte fra dagens plastflasker til Tetratop-flaskene, som har 61 prosent lavere klimaavtrykk. I tillegg kan både flasken og korken kildesorteres som papp/papir.

­

Powered by Labrador CMS