Produktnytt

Kryssordgigant inntar Norge

Publisert Sist oppdatert

Keesing Media Group, verdens største utgiver av kryssordblader, etablerer seg i Norge. Selskapet har fra før store avdelinger over hele Europa og USA.

Akkurat nå er to nye titler – Fritidskryss og TV- og Kjendiskryss – å finne i norske bladhyller, utgitt under Keesings varemerke Tankesport. Begge bladene inneholder 36 sider ferske oppgaver av det som skal være Norges beste kryssordforfattere. Flere vil følge i løpet av sommeren og høsten.

Over hele verden er trenden den samme: Magasiner og aviser selger mindre og mindre. Det gjelder nesten alle sjangere, utenom kryssordblader.

– Vi vet at kryssord og andre former for tankesport øker over hele verden, sier Jonas Nirfalk, utviklingsleder for Keesing Nordic i en pressemelding.

– Det norske kryssordmarkedet har lenge vært dominert av noen enkeltspillere, og vi ser at det er en sjanse til å komme inn her med nye, ferske produkter, laget med all erfaring som Keesing har innen nettopp dette, legger han til.

Keesing er basert i Amsterdam og har eksistert i over 100 år. Historisk har Keesing kommet inn i nye markeder ved å overta eksisterende, velfungerende selskaper, men den norske avdelingen ble startet som egen virksomhet fra grunnen av.

– Vi har planer for nye produkter. To nye blader for barn vil være i norske hyller allerede til sommeren, og mer er under planlegging. Vi ser Norge som en langsiktig investering og håper virkelig at norske kryssordløsere vil være med oss på denne spennende reisen, sier Nirfalk.

Powered by Labrador CMS