Produktnytt

Trendalarm fra Heinz

– Heinz kommer med en spennende og ettertraktet lansering, nemlig Heinz Truffle Mayonnaise, jubler merkevaresjef Jasreena Bhullar i Haugen-Gruppen.

Publisert Sist oppdatert

«Trøffel-mayo» har trendet lenge. På nettsider og i sosiale medier finnes utallige oppskrifter på hvordan man kan lage sin egen trøffelmajones til å ha i hamburgeren, «dirty-fries» og til og med sammen med fisk og maki (sushi). Det er også en smaksvariant vi har sett i dagligvare tidligere i produkter som potetgull med smak av trøffel, trøffelsalami, bernaise med trøffel og så videre. Trøffelmajones er også på menyen hos flere restauranter og fast-food kjeder, observert i blant annet i McDonalds sin Homestyle burger samt som smaksvariant i menyene hos Subway og Burger King.

– Vi kan rett og slett ikke få nok av det! Heinz sin Truffle Mayonnaise er smaksrik, kremete og gir et lite hint av luksus, mener Jasreena Bhullar. Nyheten gir muligheten til å skape et restaurantmåltid hjemme uten at det skal gå på bekostning av lommeboken, hevder hun.

– Det egner seg ekstra godt som tilbehør til fries, i hamburgeren, wraps eller i en digg club-sandwich. Produktet inneholder ekte italiensk sommertrøffel, egg fra 100 prosent frittgående høns, ingen kunstige tilsetningsstoffer og produktet er gluten- og laktosefritt, utdyper Bhullar. Haugen-Gruppen har stor tro på produktet og kan fornøyd konstatere at det har kjedene også. Fra uke åtte vil produktene være å finne hos Kiwi, Meny, Spar, Bunnpris, Coop Mega og Obs.

­

Powered by Labrador CMS