Størrelse: 980 x 300 / 980 x 150 px
+ mobil: 300 x 250 / 320 x 250 px
CPM: 600
Pris pr uke: 8 400,-
Pris pr mnd: 33 600,-
Visninger desktop/mobil: 35/65
Visninger pr uke: 14 000
Plassering: Gjennomgående, vises på front- og artikkelside, samt mobil

Størrelse: 180 x 500 / 160 x 600 px
CPM: 700
Pris pr uke: 6 000,-
Pris pr mnd: 24 000,-
Visninger desktop/mobil: 35/65
Visninger pr uke: 8 500
Plassering: Gjennomgående, vises på front- og artikkelside, ikke på mobil

Størrelse: 300 x 250 / 320 x 250 px
Pris pr uke: Inkludert
Pris pr mnd: Inkludert
Visninger desktop/mobil: 35/65
Visninger pr uke: 5 500
Plassering: Gjennomgående

Størrelse: 980 x 300 / 980 x 150 px
+ mobil: 300 x 250 / 320 x 250 px
CPM: 470
Pris pr uke: 6 600,-
Pris pr mnd: 26 400,-
Visninger desktop/mobil:35/65
Visninger pr uke: 14 000
Plassering: Forside desktop og mobil

Størrelse: 580 x 500 / 580 x 400px
+ mobil: 300 x 250 / 320 x 250px
CPM: 470
Pris pr uke: 6 600,-
Pris pr mnd: 26 400,-
Visninger desktop/mobil: 35/65
Visninger pr uke: 14 000
Plassering: Artikkelside desktop og mobil

Størrelse: 560 x 250 / 560 x 150 px
Pris pr uke: 9 000,-
Pris pr mnd: 36 000,-
Antall: 6 (mandag-lørdag)
Abonnenter: 10 000
Plassering: Nyhetsbrev

Spesifikasjoner

• Formater: GIF, JPG, PNG, html5, Third-Party Script
• Nyhetsbrev har kun gif eller jpg
• Maks størrelse: 100kb
• Url må vedlegges
• html-annonser må åpnes i nytt vindu
• ClickTag inkluderes i Flash-annonser
• Filnavn må innholde dato_kunde_plassering (eksempel: 0101_Fora_toppboard) og kan ikke inneholde æ, ø, å eller blanke tegn.

Clicktag:
Clicktag er en kode som gjør det mulig å registrere antall klikk som er gjort, også på flash-annonser. Koden legges til som en action for en knapp. Dette kan gjøres på følgende måte: on(release) {getURL(clickTAG,”_blank”);}

Obs! Koden er case sensitive – følg oppskriften!

Ulike plattformer:
Våre nettsider er responsive, og vises på desktop, nettbrett og mobil. Skyskraper forsvinner når skjermen blir for smal, og vises derfor ikke på mobil. Vil man ha annonsen på alle plattformer må man også levere i mobilformatet.

Annonsørinnhold

Send artikkel med bilder, logo og artikkelforfatter.
Facebookannonse (kr. 1 000,- i tillegg) kan evt. tilpasses aktuell målgruppe.
Kombinasjonspakke nett/papir: Ta kontakt for tilbud.

Viktig informasjon

Alle salg er basert på 50% visning. Alle priser er eks mva.

Materiellfrist: 2 dager før publiseringsdato
Avbestillingsfrist: 3 dager før publiseringsdato

Send filer til oss:
Ferdige filer inkl. landingsside sendes til
mat@dagligvarehandelen.no med yngve@daglivarehandelen.no på kopi, og merkes med annonsør og innrykksdato.

Kontakt oss:
Yngve Knutsen, salgssjef
tlf: 901 77 242 / yngve@daglivarehandelen.no

Nils Wilhelm Sørensen, tlf: 909 22 470
e-post: nils@dagligvarehandelen.no

Stillingsannonser:
Frode Vatland, tlf: 970 07 168
E-post: frode@dagligvarehandelen.no

Generelle betingelser:
Dagligvarehandelen forbeholder seg retten til å ikke publisere annonser som er åpenbart lovstridige, uriktige, villedende, eller som strider mot moralske normer og etiske krav. Annonser av redaksjonell karakter skal tydelig merkes som annonse. Annonsebestiller er selv ansvarlig for at levert materiell er i henhold til våre tekniske spesifikasjoner. Dagligvarehandelen er uten ansvar for feil i materiell mottatt fra annonsør, reklamebyrå eller annen formidler.