Annonse
– Vi er først ute i Europa med en sånn linje, sier Jaan Ivar Semlitsch.
Klippet og klar: Så var den nye produksjonslinja til 20 millioner kroner offisielt åpnet. 
Jaan Ivar Semlitsch er fornøyd med at «Elopak-linja» nå er i full drift. De første produktene kom i butikk allerede i september.
Dette er hverken melk eller juice, og korkene varsler om at innholdet ikke må drikkes.
Jaan Ivar Semlitsch tok seg god tid til å snakke med produksjonsmedarbeiderne.
Også konserndirektøren måtte ta noen bilder av fabrikkens nye, bærekraftige produksjonslinje.
Den nye kartonglinja produserer også refill til de svenske og finske merkevarene Grumme og Lumme.

Åpnet kartonglinje for såpe og vaskemidler

Orkla har investert 20 millioner kroner i den nye linjen for kartongemballasje, og dette er en viktig brikke i konsernets bærekraftsarbeid. 

– Norge et stort marked

– – Det er 14 år siden Orkla kom med sin første bærekraftsrapport. Som selskap ønsker vi å ta et ansvar, og bærekraft står i sentrum for vår virksomhet. Det gir oss også muligheter. Det som er nytt nå, er at vi i stadig større grad kan ta det ut mer kommersielt, ut mot kunde og forbruker, sier Semlitsch.

Lese resten?
Løpende abonnement. Fornyer på fullpris (165,- eks mva). Første mnd kr
1,-
Prøv nå — ingen bindingstid
Allerede abonnent?
Annonse
Annonse