Nyheter

Spirit Gruppen, her ved daglig leder Tom Aulie, har inngått samarbeid med Nova Vista.

Spirit Gruppen i nytt samarbeid

Publisert Sist oppdatert

Nova Vista og Spirit Gruppen har inngått et samarbeid, som omfatter konseptutvikling, opplæring, trade marketing, shopper marketing og gjennomføring av event-tjenester.

Gjennom samarbeidet med Nova Vista, inngår også byråene Varejo og Retail House som alle er en del av det Aller eide Ahead gruppen.

Bakgrunnen for samarbeidet er de store endringene i dagligvaremarkedet, hvor merchandisingen overtas av kjedene. Sist ut er Coop, som overtar disse oppgavene selv fra juni 2019. Dette stiller nye krav til leverandørene med tanke på ny kompetanse, innsalgsverktøy og aktivitetsløsninger i butikk.

– Med tanke på en ny markedssituasjon i dagligvare mener vi det er helt nødvendig for alle store leverandører i dagligvare å være tilknyttet et sterkt faglig retail-miljø sier Tom Aulie i Spirit Gruppen i en pressemelding.

Han har mange års retail-erfaring og har jobbet som konsulent for mange av landets største merkevarer.

– Vi i Spirit Gruppen jobber både med det strategiske bildet i retail, konseptutvikling og opplæring av ansatte i tillegg til utvikling av kampanjer. Sammen med Nova Vista og de andre Ahead selskapene mener vi dette blir Norges beste tilbud i dag for å lykkes i butikk.

Spirit Gruppen har i mange år arbeidet med strategi, konseptutvikling, kampanjeutvikling og kompetanseutvikling. De har utarbeidet flere bransjeundersøkelser innenfor trade og shopper, og har ukentlige butikktester i Dagligvarehandelen.

Nova Vista har sin spisskompetanse på utvikling, gjennomføring og evaluering av fysiske aktiviteter både i og utenfor butikk. Dette inkluderer også PR og utvikling av innhold til alle kundene sine kanaler.

– Gjennom samarbeidet vil vi først og fremst å fokusere på opplevelser og aktiviteter i butikk, mer skreddersøm for våre kunder og verktøykassa som KAM og selgere nå trenger i den nye salgshverdagen ute i butikk. Vi ser at det kreves mye mer strategisk kompetanse for at leverandører og kjeder skal lykkes i dagens retail-miljø sier senior rådgiver Espen Hermansen i Nova Vista.

– Vi har jobbet lenge med opplevelser og også kampanjeutvikling, men Nova Vista jobber også mye med opplevelser utenfor butikk, PR og content. For å lage de virkelig gode planene for våre kunder trenger vi å kunne rådgi på flere områder innen retail. Gjennom samarbeidet med Spirit Gruppen og deres kompetanse kan vi nå tilby noe helt unikt som vi er alene om i Norge i dag sier Espen Hermansen.

Selskapene har allerede inngått avtale med flere kunder og ser en økt etterspørsel etter at samarbeidet ble lansert.

Powered by Labrador CMS