KBS

(F.v) Ann Kristin Nomerstad som er markedskoordinator Starbucks, Maria Willumsen som er kjededirektør Starbucks, Kenneth Tjønndal Pettersen som er konserndirektør kommunikasjon og bærekraft og Jan Abrahamsen som er general manager Starbucks.

Starbucks kåret til Norges mest bærekraftige selskap i fast food bransjen

Publisert Sist oppdatert

Norske forbrukere har stem frem Starbucks som det mest bærekraftige selskapet i den norske fast food bransjen, viser den landsomfattende Sustainable Brand Index-undersøkelsen.

– Dette er en pris som hele den norske Starbucksfamlien og våre kaffegjester skal ha æren for. Det nedlegges et stort arbeid av alle våre ansatte hver dag. Vi selger kun etisk kaffe, vi jobber aktivt med å redusere bruken av engangsplast, vi jobber for å redusere matsvinnet og er opptatt av integrering. Når dette bærekraftsarbeidet verdsettes av våre kaffegjester, motiverer det veldig til videre innsats, sier Managing Director Maria Willumsen i Starbucks Norge & Sverige i en pressemelding.

Sustainable Brand Index er Nordens største merkevareundersøkelse om bærekraft, og den har blitt gjennomført årlig siden 2011. I år har 233 merkevarer i Norge blitt vurdert.

– Vi jobber med kaffe og bærekraft hver dag og det denne utmerkelsen gir veldig god ettersmak. Vi og resten av samfunnet må nå gire opp tempoet i arbeidet med bærekraft. Vi har ingen tid å miste, men mange muligheter å gripe, sier Willumsen.

Powered by Labrador CMS