Nyheter

Merkevaresjef Ann-Therese Samuelsen i Hansa forteller at Mango IPA har solgt over all forventning.

Stor etterspørsel: – Mango IPA har solgt over all forventning

I mai lanserte Hansa Borg Bryggerier, Hansa Mango IPA. Over 80 prosent av volumet ble revet ut av butikkhyllene samme måned som lanseringen, og aldri før har bryggeriet erfart en lignende etterspørsel.

Publisert Sist oppdatert

– Mango IPA har solgt over all forventning. Produktet finnes fremdeles i enkelte Coop- og Norgesgruppen-butikker, samt enkelte Rema-butikker på Vestlandet, sier merkevaresjef Ann-Therese Samuelsen i Hansa i en pressemelding.

Hansa Borg opplever stor etterspørsel etter produktet fra dagligvarekunder og forbrukere som opplever tomme lagre og hyller rundt om i landet.

– Historisk sett har vi ikke tidligere hatt en limited edition som har solgt så bra på så kort tid. Vi produserte 280.000 halvliterbokser til vårens lanseringsvindu, og butikkhyllene tømmes i rekordfart, sier Samuelsen.

I tillegg til etterspørselen har bryggeriet mottatt mange positive tilbakemeldinger til kundesenteret, i sosiale kanaler og direkte til ansatte. Tilbakemeldingene på øl-appen, Untappd, har også vært svært bra.

– Jeg tør å påstå at Hansa Borg Mango IPA er det mest spennende «sommerølet» på det norske markedet i 2019. Den har fått gode testresultater for smaken, så dette er et produkt vi har stor tro på denne sommeren. Mango IPA er «limited edition» med et gitt volum på i overkant av 120.000 liter. Vi regner med at lageret fort blir tømt, sa Samuelsen til Dagligvarehandelen i mai.

Powered by Labrador CMS