Nyheter

Tine på førsteplass i omdømmeundersøkelse

Publisert Sist oppdatert

For første gang siden 2004 er Tine på førsteplass i Apelands nasjonale omdømmeundersøkelse RepTrak. – Vi takker forbrukerne for tilliten, og lover at det ikke blir noen hvileskjær framover, sier konserndirektør kommunikasjon, Lars Galtung.

– Kåringen er et gedigent klapp på skuldra til melkebønder og medarbeidere som gjør en fantastisk innsats. Vi tror dette skyldes at stadig flere nordmenn blir klare over den fantastiske jobben den norske bonden nedlegger hver dag hele året - og verdien de skaper i gode kvalitetsråvarer, kortreist mat, levedyktige bygder - og god dyrehelse. Identiteten til - og stoltheten over norske råvarer, er også blitt sterkere. Resultatene i oste-VM og kokke-VM de senere årene bidrar nok også til dette, sier Galtung i en pressemelding.

Apeland skriver at Tine har oppnådd 88,6 poeng etter en økning på 4,8 poeng. Galtung tror større oppmerksomhet rundt temaet bærekraft slår ut til fordel for Tine.

– Selv om også landbruk har sine klimautfordringer, handler matproduksjon først og fremst om å spille på lag med naturen og redusere fotavtrykket mest mulig i alle ledd. Vi er på vei, men på ingen måte i mål, sier han.

Powered by Labrador CMS