Emv-eksempelet: Tirsdag 8. juni var Eldorado vaniljesaus en krone billigere enn Piano-vaniljesausen fra Tine. Prisen på kopien skrus opp etter hvert som forbrukerne blir vant til den, ifølge Anders Nordstad.

Nyheter

Går til angrep på kjedenes emv-strategi

Publisert Sist oppdatert
Nordstads vil at forbrukerne skal bli bedre i stand til å ta informerte valg. De rundt 10.000 følgerne blir stadig flere, og han refereres oftere enn før i media når temaet er norsk mat. Også kjedene har notert seg Anders Nordstads stemme, og Norgesgruppen har innkalt både generalsekretæren og styrelederen i Norges Bonde- og Småbrukarlag til et møte nå i juni.

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagligvarehandelen - nye saker på nett hver dag og 28 papiraviser i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg totalabonnement. Vi har disse tilbudene:

Dagligvarehandelen
Totalabonnement
12 mnd

4110,-

KJØP

Dagligvarehandelen
Digitalabonnement
12 mnd

2850,-

KJØP

Powered by Labrador CMS