St1 Norge har siden 2015 eid og drevet landets Shell-stasjoner. Om et par år vil disse stasjonene få St1s egen merkevare.

KBS

Norske Shell-stasjoner blir omprofilert

I løpet av et par år vil rundt 300 Shell-stasjoner bli omprofilert til St1-stasjoner.

Publisert Sist oppdatert

St1 har siden 2015 eid og drevet de om lag 300 norske Shell-stasjonene under en merkevarelisens med Shell. Mot slutten av en overgangsperiode på et par år vil Shell-stasjoner både i Norge, Sverige og Finland bli omprofilert til St1-stasjoner.

–Shell har vært en god samarbeidspartner i mange år, og mange av oss jobbet i sin tid i Shell før oppkjøpet i 2015. Imidlertid mener vi nå tiden er inne for å videreutvikle vår egen merkevare i energiomstillingen vi går inn i. Det er en utfordrende markedssituasjon vi står i, og vi tror at vår egen merkevare gjør oss mer robust ved at vi fokuserer på egen strategi og én merkevare», sier markedsdirektør Erlend Føleide i en pressemelding.

I 2015 kjøpte St1 en stor del av Shells norske virksomhet. Samtidig ble selskapene enige om en lisensavtale som har betydd at det er Shells merkevareprofil som er brukt i på stasjonene.

Powered by Labrador CMS