Nyheter

Coop befester sin posisjonen som en av Norges best likte virksomheter i Apelands omdømmemåling Traction. Rett bak følger både Kiwi og Meny.

Coop på topp

Mens Coop befester posisjonen som en av Norges best likte virksomheter, har Bunnpris ikke fått noe omdømmeløft under pandemien.

Publisert Sist oppdatert

Dette er blant de ferske funnene i Apelands omdømmemåling Traction, som løpende måler omdømme til Norges største virksomheter. Blant de 50 selskapene som er vurdert av et representativt utvalg nordmenn, er Coop ett av fem med omdømmescore på 80 eller mer, som tilsier svært godt omdømme.

– Coop har hatt et svært godt omdømme lenge, og har beholdt det ved å levere kvalitet også under pandemien, sier Apelands administrerende direktør Ole Christian Apeland i en pressemelding.

Bunnpris på bunn

Hakk i hæl med Coop følger både Kiwi og Meny, som begge har godt omdømme med score på henholdsvis 79 og 78 poeng. Også Rema 1000 plasserer seg fortsatt trygt inne blant virksomhetene med godt omdømme. Bunnpris er den som skiller seg ut som den minst likte i bransjen med en omdømmescore på 58 og dermed bare middels omdømme i Traction.

Tine på topp

Blant leverandørene er det bare Tine som har er svært godt omdømme, med en score på 84, 6 poeng, og Q-Meieriene fikk en score på 78 poeng. Nortura har et godt omdømme, mens Orkla og Norgesgruppen havner i kategorien middels omdømme, ifølge Apelands omdømmemåling Traction.

– Tine har vært blant de best likte virksomhetene i Norge i mange år, og befester denne posisjonen i Traction så langt i år. Bare Vinmonopolet har et bedre omdømme blant virksomhetene som ble målt i første tertial, forteller Apeland.

Powered by Labrador CMS