Nyheter

Coop Prix kutter prisene med 25 prosent på mensprodukter. Foto: Skjermdump fra reklamen

Coop Prix lanserer kampanjen Mens Club

På kvinnedagen lanserte Coop Prix kampanjen «Mens Club» - en kampanje der Coop Prix kutter prisene med 25 prosent på mensprodukter.

Publisert Sist oppdatert

I den forbindelse har Coop undersøkt hvor mye nordmenn betaler for mensprodukter i løpet av året. Tall fra Sanpro/Nielsen viser at det ble kjøpt mensprodukter for kr 392,4 millioner kroner i 2020. Med en merverdiavgift på 25 prosent på mensprodukter betyr det at 98 av disse millionene var moms til staten.

– Mensen er ikke noe man velger selv, og mensprodukter er helt nødvendig. Derfor vil vi senke prisene. Samtidig håper vi at Mens Club kan bidra til å fjerne tabuet rundt noe så hverdagslig som mensen, sier kjededirektør Ingjerd Vestengen i Coop Prix, Coop Marked og Matkroken i en pressemelding.

Prisen på mensprodukter er noe som engasjerer mange. Flere tar til orde for gratis bind og tamponger, noen vil redusere momsen, og andre vil fjerne den helt. 72 prosent av de spurte i Yougovs undersøkelse om mensprodukter mener det er urettferdig at det er høyere merverdiavgift på mensprodukter enn på tyggegummi. Tre av ti synes at mensprodukter er dyrt.

Ifølge kommunikasjonsrådgiver Silje Verlo Alisøy er Mens Club en varig kjederabatt, og ikke kun en tidsbegrenset kampanje.

Powered by Labrador CMS