Produktnytt

Oreo til frokost

Publisert Sist oppdatert

Oreo O’s, lanseres i Norge i februar. Jensen & Co ser for seg at produktet vil nå en bred målgruppe, men hovedsakelig pre-teens opp til lekne voksne.

Frokostblandingen inneholder sprø kakao-ringer kombinert med sprø kuler med vaniljesmak.

Sjokoladeprodukter har blitt et stort segment i frokostkategorien, og frokostblandinger med smak driver nye kunder til hyllen, opplyser leverandøren, som tror og Oreo O’s vil gi verdivekst i månedene fremover.

– Den nye frokostblandingen nyter godt av Oreo-merkenavnet. Et globalt kraftsenter i kjekskategorien med en god merittliste av merkevareutvidelser innen blant annet sjokolade og iskrem, sier kategoridirektør Dina Burzic Medic i Jensen & Co og legger til at lanseringen vil bli støttet med markedsaktiviteter.

Lanseringen av Oreo O’s frokostblanding ble gjennom 2022 tatt imot med åpne armer fra forbrukere i hele Europa.

– Den har vært en stor salgssuksess hos våre naboland, så vi har stor tro på at produktet også vil treffe den norske forbrukeren. Oreo O’s vil tiltrekke seg nye og yngre forbrukere til frokosthyllen, samtidig som vi tror at eksisterende shoppere vil ta med seg en ekstra variant i handlekurven, sier Medic.

Oreo O’s er et samarbeid mellom Mondelez og Weetabix. Sistnevnte har Jensen & Co representert på det norske markedet i over 40 år.

Oreo O’s er tilgjengelig i alle Obs, Coop Mega, mange Extra, Meny og Kiwi, samt utvalgte Spar og Bunnpris i tillegg til oda.no.

­

Powered by Labrador CMS