Annonse
Produktsjef i Orkla Confectionery & Snacks Norge, Stefanie Dornseif, med eksemplarer av relanseringssuksessen.

Fra klagetoppen til salgssuksess

Orkla Confectionery & Snacks Norge melder om at de med det har tatt et kraftig jafs av konkurrentenes andeler. Før relanseringen lå Nidar Favoritter på klagetoppen hos forbrukerservice. I februar ble Nidar Favoritter relansert med nytt design, nye biter og bitmiksgaranti. Det skulle snu den negative utviklingen.

– Nordmenn kjøper Nidar Favoritter for 180 millioner kroner årlig, men de siste årene har salget falt, forteller produktsjef i Orkla Confectionery & Snacks Norge, Stefanie Dornseif i en melding.

Skjevfordeling av biter har vært en stor utfordring som har ført til mange skuffede forbrukere. En ny maskin fabrikken sørger for at det alltid er riktig antall av hver bit i posene.

Så langt i år har salget av antall Nidar Favoritter helårsposer økt med 26 prosent sammenlignet med i fjor. Markedsandelene har ifølge leverandøren økt fra 57 til 70 prosent.

– Det er vanskelig å si hvor mye av veksten som skyldes bitmiksgarantien ettersom vi også gjorde andre forbedringer, men reduksjonen i forbrukerklager taler for seg selv. Antallet reklamasjoner har falt betraktelig, og vi har få klager på de nye posene, sier produktsjefen fornøyd. 

Annonse
Annonse