Nyheter

Den danske betalingsgatewayen QuickPay og innløseren Clearhaus, som til sammen står for betalingsløsningen til over 30.000 nettbutikker i over 33 europeiske land, går nå sammen for å fokusere på det norske markedet. Fra venstre Thomas Jensen, administrerende direktør i QuickPay, og Claus Methmann Christensen, administrerende direktør i Clearhaus.

Dansk partnerskap bringer fleksible betalingsløsninger til norske nettbutikker

Publisert Sist oppdatert

Den danske betalingsgatewayen QuickPay og innløseren Clearhaus, som til sammen står for betalingsløsningen til over 30.000 nettbutikker i over 33 europeiske land, går nå sammen for å fokusere på det norske markedet.

E-handel i Norge har hatt en god vekst, og utviklingen vil fortsette de neste årene, heter det i en pressemelding. Konsumentene krever raskere og mer brukervennlige måter å betale på, noe som er grunnen til at mobile betalingsmetoder, som for eksempel Apple Pay og Vipps, kommer til å vokse betraktelig de neste årene. I dag benytter 2,9 millioner nordmenn Vipps, og gjennom QuickPay kan nettbutikker inkludere Vipps som betalingsmåte.

– Selvsagt støtter vi standard betalingsmåter som Visa/Mastercard, men vi støtter også innovative mobile betalingsmåter som Vipps og Apple Pay, som har en svært økende popularitet, sier administrerende direktør Thomas Jensen i QuickPay i en pressemelding.

En av styrkene ved QuickPay og Clearhaus’ løsning er at kunden bestemmer hvilken teknisk setup de vil ha, og hva nettbutikken spesifikt ønsker å tilby sine kunder.

– Vi har over 60 integrasjoner til ulike netthandelsplattformer, butikkdatasystemer, CRM, ERP, markedsføring- og katalogsoftware. For eksempel, dersom du har en liten Shopify eller WooCommerce nettbutikk i dag, og tenker at du ønsker å skalere opp en gang i fremtiden, og da bytte til Magento, er det fullt mulig å gjøre det med vår løsning, sier Jensen.

Clearhaus har utviklet et Dashboard, som gir hver enkelt nettbutikkeier fullstendig oversikt over transaksjoner, oppgjør og regnskap.

– Du kan også få data fra Clearhaus integrert med andre systemer ved å benytte vår smarte API. På denne måten kan nettbutikkeiere automatisere tidkrevende oppgaver som kontoavstemming og chargebackhåndtering - og på den måten spare dyrebar tid, sier administrerende direktør Claus Methmann Christensen i Clearhaus, og fortsetter:

– En faktor vi alltid har fått skryt for er vår eksemplariske kundeservice. Vi plager ikke folk med lange køer og irriterende ventemusikk - våre ansatte tar telefonen med en gang og svarer på alle spørsmål og utfordringer kunden måtte ha.

Powered by Labrador CMS