Administrerende direktør Kristine Aasheim i Kavli Norge.

Nyheter

Omsetningsrekord for Kavli i 2019

Fjoråret endte godt for Kavli. For første gang omsatte næringsmiddelfirmaet for over 400 millioner kroner.

Publisert Sist oppdatert

Omsetningsrekorden skyldes, ifølge administrerende direktør Kristine Aasheim i Kavli Norge, at produktene deres treffer på kombinasjonen av god smak, praktisk pakning og lang holdbarhet, som igjen kan redusere matsvinn.

– Vi har også gjort en del produktinnovasjoner på nye og spennende smaker. I tillegg har matpakketubeformatet slått godt an og gjort klassikerne våre relevante for flere i nye situasjoner. Likevel er det veksten på originalene BaconOst og SkinkeOst som er størst, så tradisjon og trygghet er viktig når nordmenn velger sitt pålegg, sier Aasheim.

I fjor ble Kavlis smøreoster for tredje året på rad vekstvinner i ostekategorien, med en verdivekst på 7 prosent, skriver Kavli i en pressemelding.

– Det er vi stolte over, og det beviser at vi i tøff konkurranse med andre, store merkevarer klarer å gjøre oss relevante, sier Aasheim.

I 2018 omsatte Kavli for 382 millioner kroner, mens omsetningen i 2019 ble på rekordhøye 406 millioner. Siden 1962 har selskapet delt ut store summer til allmennyttige formål gjennom Kavlifondet, og omsetningsrekorden lover godt for tildelingene i de kommende årene.

– Kavli er heleid av Kavlifondet, som deler ut hele overskuddet vårt til gode formål i inn- og utland. For oss handler alt om å dele, og når forbrukerne kjøper Kavli-produkter er de med på å dele sammen med oss, forklarer hun.

Powered by Labrador CMS