Til L3 satser Diplom-Is på boksisporteføljen, med seks nyheter og nytt design.
Til L3 satser Diplom-Is på boksisporteføljen, med seks nyheter og nytt design.

Boksis-nyheter og nytt design fra Diplom-Is

Denne høsten satser Diplom-Is på boksisporteføljen, og seks nyheter er straks å finne i isdisken. I tillegg har hele boksis-serien fått nytt design.

Publisert Sist oppdatert

– Vi så et behov for å gi boksisen vår et realt løft. Hososs skal alle finne en favoritt, og med de smakene vi nå lanserer på boks,kombinert med de eksisterende, skal hele familien kunne finne noe de liker,sier merkevaresjef Stine Alstad Quille i Diplom-Is i en pressemelding.

Fra Royal kommer nyheten Salt karamell.
Fra Royal kommer nyheten Salt karamell.

Småis på boks populært

Fra Royal kommer nyheten Salt karamell. Ifølge produsentener det en premium fløteiskrem med fersk, norsk fløte med smak av salt karamell,med salt karamellsaus og karamelliserte mandler. I tillegg kommer disseboksis-smakene på boks: Sandwich, Popcorn & Salt karamell, Gullpinne,Cookie Dough og Sjokopistasj.

– Vi vet at samtlige av disse smakene har vært etterspurtblant forbrukerne, og i møte med kundene våre har nyhetene blitt tatt godtimot. Småis på boks har vist seg å være veldig populært, så vi har virkeligtroen på disse, sier Alstad Quille til Dagligvarehandelen.

For å gjøre det enda enklere å finne Diplom-Is i isdisken,kommer boksene i et helt nytt design, der det nye uttrykket bærer preg av smakog fristelse.

– Det nye designet skal gjøre det enda lettere å kjenneigjen Diplom-Is, og i tillegg løfte smakene og gi dem den plassen de fortjener,sier Alstad Quille.

Enklere å finne i isdisken

– Har dere satt dere noen salgsmål for året, og hvordan vilnyhetene og det nye designet bidra til det?

Merkevaresjef Stine Alstad Quille i Diplom-Is.
Merkevaresjef Stine Alstad Quille i Diplom-Is.

– Vi satser stort på boksis denne høsten. Sommerferien erover, og vi går inn i en tid hvor man kanskje er litt mindre på farten, ogsamles oftere rundt bordet. Hele familien skal kunne finne en favoritt på boks,og det er bakgrunnen for at vi lanserer et spekter av ulike smaker. Det nyedesignet bærer preg av smak og fristelse, og skal gjøre det enda enklere åfinne Diplom-Is i isdisken.

De siste årene har Diplom-Is jobbet for å gjøre alleegenproduserte produkter fri for karragenan og CMC. I tillegg til at allenyheter lanseres uten, har Diplom-Is faset ut tilsetningsstoffene ieksisterende produkter.

– All boksis fra merkevaren Diplom-Is er nå fri forkarragenan og CMC. Så når du i fremtiden kjøper en boksis med det nye gulelokket, skal du kunne være trygg på at den er uten tilsetningsstoffene,forsikrer Alstad Quille.

Ifølge pressemeldingen fra iskremprodusenten er nå 81prosent av alle produkter produsert av Diplom-Is uten karragenan og CMC. Vedårsslutt er tallet 90 prosent, og 100 prosent innen første kvartal 2025.

Powered by Labrador CMS