Butikktesten

Inspirerende: En flott frukt- og grøntavdeling med et inspirerende og bredt vareutvalg.

En usedvanlig flott og stor Kiwi-butikk

Butikktesterne syntes Kiwi Cecilie Thoresens Vei var en butikk det var svært hyggelig å være kunde i.

Publisert Sist oppdatert

Kiwi Cecilie Thoresens:
  • Besøkt: Onsdag 3. juni kl 14.00
  • Fasade/inngang/kasse 5 av 5
  • Sortiment/varepresentasjon og butikken som medium 4 av 5
  • Hygiene 5 av 5
  • Personell 4 av 5
  • Poeng: 18

Kiwi Cecilie Thoresens Vei ligger på Lambertseter i Oslo. Dette er et område preget av mange leiligheter og boliger. Det er et område som har vært i utvikling de siste årene, og hvor det stadig dukker opp nye boliger og næringseiendommer. Det er gratis parkering for Kiwis kunder.

Fasade/inngang

Fasaden fremstår flott. Det er satt opp en rekke tilbudsplakater.

I mellomgangen på vei inn i butikken er det satt opp et flott grilltorg med tilhørende produkter, som alle er tydelig priset. Vi opplever inngangspartiet med frukt og grønt som åpent, innbydende, ryddig og rent, med pent stablede varer i alle mulige farger.

Sortiment/varepresentasjon

Butikken har et svært stort, åpent og oversiktlig lokale med god plass mellom reolene. Dette er en av de større Kiwi-butikkene vi har vært innom. Med den store størrelsen kommer også en stor bredde i varesortimentet, og her får du tak i det aller meste. I et såpass stort lokale er man avhengig av god merking – og det synes vi de har vært flinke til her.

Lunsj, ost, vegetar – alle de ulike kategorien er godt merket. Her finner du et svært bredt utvalg og varetrykk. Gjennom hele butikken er varene tydelig merket med priser.

Butikken som medium

Gjennom hele butikken går Kiwis konsepter og kampanjer igjen, og de har tatt ut både egne kampanjer, tilbud, samt leverandørkampanjer på kreative måter.

Vi opplever at de ansatte er svært dyktige til å fremme Kiwis ulike konsepter og kampanjer som «Vi gir oss aldri på pris» og «Sommer til minipris». De er flinke til å utnytte alle flater både på vei inn i butikken og gjennom hele butikkrunden med materiell som fronter kampanjekonseptene. Et stort pluss gir vi for at de har valgt å eksponere såpass mange riktige eksponeringer med varer som hører til de pågående kampanjene. Disse står fint frem med tydelige priser.

En flott frukt- og grøntavdeling med et inspirerende og bredt vareutvalg. Vi opplever alle eksponeringer som gjennomførte, og avdelingen gir en fin start på handlerunden. Her finner du et sortiment som vi forventer å finne i en fullsortimentsbutikk. Et lite trekk for enkelte hull i noen av eksponeringene.

Det kryr av ulike leverandøreksponeringer på gulv. Vi gir de ansatte ros for å plassere displayene vendt mot kundestrømmen, utnytte tomme hjørner og søyler, samt gode plasseringer i tilhørende avdelinger. Eksempler på dette er What det Fanta-pallen som står sammen med mineralvann på en av endereolene. Pallene med Red Bull og Tine iste er plassert ved kjøleskapene med mineralvann. Displayet med Lipton iste-poser er plassert på enden av reolene med saft og tilhørende produkter. Pallen med Idun ketchup står sammen med kjøleren som er fylt opp med pølser og grillprodukter. Alle eksponeringene er tydelig priset med store prisplakater i forkant.

Vi finner flere fine sammensetninger med varer i tilhørighet. Over kjølerne med kjøtt og fisk finnes en rekke tilbehørsprodukter som blant annet marinader, sauser og baser. Alle tilbehørsproduktene er pent stablet, fremstår dekorative og er tydelig merket med pris. Dette gjør det enkelt for kunden å bli inspirert, og ikke minst gjør det handelen kjapp og lettvint.

Et flott grilltorg med kjølere som er velfylte av grillprodukter står fint frem med tilhørende grillmateriell. Det er satt frem tilbehørsprodukter ved siden av kjølerne, samt i overkant med ketchup, grillsauser og marinader, samt lomper. Veldig gjennomført og alle priser er på plass.

Endeeksponeringene på reolene er store, ryddige og gjennomførte. Spesielt må vi trekke frem eksponeringen med Pringles som står svært fint frem og oppleves ryddig og innbydende – med tydelige priser.

Hygiene

Butikken fremstår som svært lys, ryddig og ren. Vi finner få varer som ikke hører hjemme på gulv. Alle flater både på gulv og i disker er rengjort.

Personell

Det er en rekke medarbeidere i butikken, og alle bærer korrekt uniform. Mange av dem fyller på med varer, men alle er behjelpelige når vi ber om hjelp.

Alle medarbeiderne rundt om i butikken virker svært blide og fornøyde, og dette smitter over på kundene som blir møtt med smil og hyggelige ord rundt i butikken.

Kasse/utgangsparti

Kassaområdet er åpent og fint, og vi opplever store impulseksponeringer- og torg ved alle kassene som ryddige, velfylte, de vender riktig vei mot kundestrømmen, samt at de tilbyr sunne alternativ som smoothie.

Konklusjon:
  • Dette er en butikk det er svært hyggelig å være kunde i.
  • Vi opplever både vareutvalget, eksponeringene og medarbeiderne i butikken som naturlige høydepunkter på handlerunden vår.
  • En usedvanlig flott og stor Kiwi-butikk, hvor du virkelig får tak i alt du trenger – med all den plassen du trenger.
Powered by Labrador CMS