Henrik Aas er porteføljesjef for energidrikk i Coca-Cola Europacific Partners Norge (CCEP) som distribuerer Monster Energy i Norge.

Høy innovasjonstakt i bransjen

Jordbærdrømmer og sommerstemning fra Monster

Monster kommer med to nye smaker på starten av året: Den sukkerfrie Ultra Strawberry Dreams og Juiced-varianten Monster Rio Punch.

Henrik Aas er porteføljesjef for energidrikk i Coca-Cola Europacific Partners Norge (CCEP) som distribuerer Monster Energy i Norge:

Monster Ultra Strawberry Dreams
Monster Ultra Strawberry Dreams

– Vi ser at forbrukerne vil ha flere nye og spennende smaksopplevelser. Med Ultra Strawberry Dreams og Rio Punch møter vi disse behovene. Rio Punch er laget av eksotiske frukter, og baserer seg på en populær dessert fra Brasil. Denne tror vi kommer til å treffe et bredt publikum her i Norge, forteller han til Dagligvarehandelen.

Ultra Strawberry Dreams lanseres i alle kanaler uke 8, mens Juiced Rio Punch blir prelansert eksklusivt i KBS-kanalen i uke 8 og kommer i resten av markedet fra uke 18.

– Strawberry Dreams er det siste tilskuddet til de mest populære variantene vi har i Norge, nemlig den sukkerfrie Ultra-serien. Denne varianten har en søt og syrlig smak av jordbær som er lett å like, fortsetter Aas.

Monster Rio Punch
Monster Rio Punch

Høy innovasjonstakt

Produsentene av energidrikk har høy innovasjonstakt og lanserer jevnlig nye varianter. Mye av veksten i energikategorien har vært drevet av innovasjon.

– Vi ser at nyheter skaper engasjement, og det er stor etterspørsel etter å prøve nye og spennende smaker. Det er også noen av årsakene til at innovasjonstakten har tatt seg opp de siste årene, og vi ser stadig nye produkter på markedet. Samtidig ser vi at de etablerte bestselgerne våre fortsatt vokser, sier Aas.

Størst i Norge

CCEP er Norges største leverandør av energidrikker med merkevarene Monster og Burn, noe vi satser på å bygge videre på. Alt CCEP foretar seg, bygger på innsikt om shopper og forbruker på tvers av markedet og trender de ser.

– Vi er så heldige at vi kan hente innsikt fra ulike markeder verden over, og ta det til Norge, sier porteføljesjefen.

Større nedslagsfelt

Energidrikk får et stadig større nedslagsfelt. Gjennom forbrukerundersøkelser ser CCEP at antall drikkeanledninger for energidrikker øker, samt når på døgnet det konsumeres.

– Eksempelvis ser vi at energidrikker til mat får en økende relevans, og Monster er det klart foretrukne merket til mat. Mange velger også energidrikk som et substitutt for kaffe. I tillegg ser vi at det sukkerfrie segmentet innenfor energidrikker vokser raskest. Alt dette har vi fra ulike studier gjort på tvers av markeder og kanaler, avslutter Henrik Aas.

Powered by Labrador CMS