Cult Juicy Pear kommer i fast sortiment i uke 8,
Cult Juicy Pear kommer i fast sortiment i uke 8,

Cult Juicy Pear – ny sukkerfri variant fra Hansa Borg med lekent design

Hansa Borg vil utfordre det norske energidrikk-markedet med smaker og design som er unike, dynamiske og i stadig endring. Nå kommer sukkerfrie Cult Juicy Pear.

– I februar lanserer vi Cult Juicy Pear, en ny sukkerfri variant med smak av fruktig pære, sier Stina Kildedal-Johannessen, leder kommunikasjon & bærekraft i Hansa Borg & Solera Norge, til Dagligvarehandelen.

Preben Owren er merkevaresjef i avdelingen for alkoholfrie varianter i Hansa Borg & Solera Norge.
Preben Owren er merkevaresjef i avdelingen for alkoholfrie varianter i Hansa Borg & Solera Norge.

Cult Juicy Pear kommer i fast sortiment i uke 8, med listing i Joker, Spar/Eurospar, Meny og Bunnpris, i tillegg til utvalgte KBS-kunder.

Hansa Borg opplyser at Cult Juicy Pear har fått svært gode tilbakemeldinger i forbrukertester, både på grunn av god smak og et lekent og tydelig designuttrykk. Sukkerfrie smaker fortsetter veksten, og Hansa Borg har tro på at forbruker fortsatt er mottakelig for nye, friske varianter i kategorien.

Preben Owren, merkevaresjef i avdelingen for alkoholfrie varianter i Hansa Borg & Solera Norge, forteller:

– Kjennskapen til CULT Energy er økende. Vi gikk i 2024 over til rød logo på alle våre CULT-varianter for å sikre økt kjennskap og enklere navigering i hyllene. Vi har justert uttrykket på våre to siste nyheter, Cult Juicy Pear og Cult Peachy, for å gjøre det enklere å forstå hva de smaker, med tydelige illustrasjoner av frukt på designet. I tillegg har vi jobbet mye med å utvikle rene smaker, for å treffe en bredere målgruppe.

Energidrikkere elsker innovasjoner og ønsker nye varianter velkommen, spesielt innenfor det mestvoksende segmentet «smak sukkerfri», mener Hansa Borg.

– Cult Peachy, som kom i handelen høsten 2024, ble godt mottatt av forbrukerne og vi har tro på at også Cult Juicy Pear kommer til å slå godt an, sier Kildedal-Johannessen.

Cult startet sin historie i 1998 med energidrikken Cult Energy. I løpet av kort tid oppnådde merkevaren en markedsandel i Danmark på 83 % i kategorien "kullsyreholdig energidrikk". Cult har vært gjennom flere justeringer i årenes løp og har i dag en portefølje av flere sterke varianter også i Norge.

Lekent design kjennetegner energidrikken Cult.
Lekent design kjennetegner energidrikken Cult.
Powered by Labrador CMS