Noramix Trade håper å komme inn i dagligvarekjedene med fem til seks av disse produktene.
Noramix håper å komme inn i dagligvarekjedene med fem til seks av disse produktene.

Lanserer ny verdensinspirert serie

Til neste års første lanseringsvindu lanserer Noramix en ny verdensinspirert serie, Time Out.

Publisert Sist oppdatert

Noramix importerer produkter som blir levert tilbutikkjeder og storhusholdninger i Norge, Sverige og Finland, og har alt fraNon food-produkter til frossen sjømat.

– Noramix er et gründerselskap som ble etablert i 1995. Desiste årene har vi vært tungt inne i dagligvare. Hos oss er kundene i fokus, ogvår oppgave har vært å se kundenes ønsker og ideer, og løse det på en rasjonellog kostnadseffektiv måte, sier daglig leder Marius Nielsen.

Ni produkter

Til neste års første lanseringsvindu lanserer Noramix ni produkter under serien Time Out.

Til lanseringsvinduet i februar neste år lanserer Noramix Trade en ny serie. F.v: daglig leder Marius Nielsen, produktsjef Jenny Golden og kommersiell leder Peter Gran.
Til lanseringsvinduet i februar neste år lanserer Noramix en ny serie. F.v: daglig leder Marius Nielsen, produktsjef Jenny Golden og kommersiell leder Peter Gran.

– Vi hadde to til tre ulike merkenavn på produkter som vartungvint å jobbe med og forvirrende for kundene å forholde seg til. Da bestemtevi oss for å slå merkenavnene sammen til merkenavnet Time Out. Her er detforskjellige matretter som er inspirert av ulike land, som vi presenterer på enny måte. Vi har sett på forpakningen og tenkt at det skal være enkelt forkundene å lage og handle inn til.

Nielsen mener konkurranse skaper vekst, og målet deres er åutfordre kjente kategorier med nye løsninger. I en presentasjon skriverselskapet at den nye merkevaren ikke bare har nye smaker, men at det er en nymåte å lage mat på.

– Vi lanserer blant annet fire ulike glass med krydder. Mangenordmenn er kjent med Saritas glass med krydder på toppen, og da har vi tenktpå hvorfor dette bare skal være til indisk mat og ikke italiensk. Derforlanserer vi to slike glass med krydder på toppen til pasta. Dette blir en heltny måte å lage pasta på. Vi er også veldig vant til pulversaus, så vi lansererogså tre ulike pastaer i porsjonspakker som man blander med rømme eller fløte.Det tilfører mye smak og gir en mer eksotisk følelse. Våre produkter blir en2.0-versjon av det forbrukeren er vant til.

Møter med kjedene

– Siden dere lanserer produktene til L1. Har dere kommet inn inoen dagligvarekjeder?

– Vi har hatt hyggelige møter med kjedene, så det blirspennende å se om de tar inn produktene. Ingenting har blitt avklart enda, menvi har fått positive signaler fra alle sammen. Vi blir veldig overrasket hvisingen tar oss inn for innovasjon, og konkurransen er noe alle ønsker, sierdaglig leder i Noramix.

Ifølge Marius Nielsen er de konkurransedyktige på pris isamme kategori.

– Vi håper at vi i hvert fall kan komme inn med fem til seksav produktene vi lanserer. Vi har hatt fokus på store og veletablerte smakersom forbrukeren vil kjøpe. Vi skal være konkurransedyktige på alle fronter ogønsker å tilføre nye smaker i hverdagen til forbrukeren.

– Hva skjer hvis dere ikke kommer inn hos noen av kjedene?

– Da må vi prøve andre kanaler. Vi har et bredt nettverk avkunder, og vi jobber veldig nært med for eksempel Billy og Oda. Vi kan ikke gioss, og da må vi bare prøve til lanseringsvindu 2 og 3. Vi har en lang listeover produkter vi ønsker å lansere hvis dette går bra. Konseptet fungerer brapå fryst og i tørrvarehyllen, og vi ser for oss at produktene kan være på fleresteder i butikken.

– Har dere noen mål for lanseringen?

– Vi har noen interne mål, men skal man lykkes og være enutfordrer, håper jeg at noen av lavpriskjedene vil ta oss inn. Vi har høyeambisjoner, sier Nielsen.

Powered by Labrador CMS