Eileen Remen er Rema 1000 Namsos sin matgledesjef. Årets matgledebutikk har trigget konkurranseinstinktet vårt, fastslår hun.
Eileen Remen er Rema 1000 Namsos sin matgledesjef. Årets matgledebutikk har trigget konkurranseinstinktet vårt, fastslår hun.

Rema 1000 Namsos: Klar for matgledefinale

Nok en gang er Namsos representert i finalen i Årets matgledebutikk: Denne gang er det Rema 1000 Namsos som leder an i matgledearbeidet.

Publisert Sist oppdatert

Det er en av de mange lokale konkurrentene som tidligere hargjort krav på å representere byen i finaleplassen i Årets matgledebutikk,nemlig Extra Spillum. Men i år har Rema 1000 Namsos satset tungt, og sikret segen plass i det gjeveste selskapet.

En ny giv

Årets matgledebutikk arrangeres av Tine i samarbeid medDagligvarehandelen, og er den eneste store konkurransen der kjedene konkurrererpå tvers av profiler og eierskap. Det konkurreres i to klasser, fullsortimentog lavpris, og tittelen Årets matgledeutikk regnes som bransjens mesthøythengende.

Man behøver ikke gjøre det mer komplisert enn dette. Ketsjup, gul løk og karbonader utgjør en utmerket, selgende sameksponering.
Man behøver ikke gjøre det mer komplisert enn dette. Ketsjup, gul løk og karbonader utgjør en utmerket, selgende sameksponering.

– Det har vært mer omfattende enn jeg trodde, men å deltahar gitt oss en ny giv og virkelig trigget konkurranseinstinktet, fortellermatgledeansvarlig Eileen Remen til Dagligvarehandelen.

Nylig var matgledejuryen på besøk for å beskue finalistenmed egne øyne. I forkant hadde juryen studert bilder fra butikken fra helekonkurranseperioden, samtidig som det er sendt ut «mystery shoppere» som skalkaviltetssikre juryens arbeid.

– Vi er blitt mer bevisste på å samarbeide på tvers avavdelinger i forbindelse med konkurransen, og jobber sammen omsameksponeringer, opplyser Remen.

Smaksprøver

I konkurranseperioden er butikken blitt mer bevisste på brukav smaksprøver og sameksponeringer som skaper mersalg. Av og til er det ikke såmye som skal til. Løk og ketsjup sammen med karbonader, går unna. Det sammegjør laksefileter, rømme og poteter i samme kjøl.

Men det er ikke nok å friste kundene med gode middagsdiskerhvis ikke resten av butikken er på stell. Og det er den.

– Kjøpmannen vår (Roy Tonny Fjær, red. anm.) er veldigopptatt av at det skal være rent og ryddig. Vi kan nesten spise lunsjen rettfra gulvet i panteområdet, fleiper Remen.

Men det er ikke langt fra sannheten, for det er knapt etstøvkorn å skue i butikken så langt øyet ser. Gulvene er strøkne, og det ernærmest tellekanter i hyller og kjøler som alle bugner av varetrykk.

Powered by Labrador CMS