Christine Estelle Innstrand, senior merkevaresjef i Diplom-Is, lokker med ekte gull.
Christine Estelle Innstrand, senior merkevaresjef i Diplom-Is, lokker med ekte gull.

Ekte gull i isdisken

Diplom-Is børster gullstøvet av klassikeren Gullpinne med en ny kampanje der fem ispinner blir å finne som ekte gull i isdisken.

Publisert Sist oppdatert

Hver fjerde nordmann spiser minst én Gullpinne i året, og pinneisen er Diplom-Is sin 6. mest solgte småis. Etter å ha vært i isdisken i over 50 år, inviterer nå Diplom-Is til skattejakt i en rykende fersk kampanje.

– Dette er en ikonisk iskrem med en trofast tilhengerskare, men som overraskende mange ikke vet om eller har smakt. Gullpinne er med andre ord en skjult skatt i frysedisken. Det har vi latt oss inspirere av, så for å feire den folkekjære favoritten har vi nå byttet ut den vanlige trepinnen med pinner som bokstavelig talt er gull verdt, forteller Christine Estelle Innstrand, senior merkevaresjef i Diplom-Is, i en pressemelding.

I tilfeldige isdisker rundt omkring i Norge vil det fremover være gjemt fem Gullpinner med ispinne støpt i 18 karat gull. Iskremen er 3D-printet slik at den veier det samme som en Gullpinne og gir en lignende følelse som den ekte isen når du klemmer på emballasjen. Med gullpriser som fyker til himmels for øyeblikket er pinnene plutselig mer verdt enn noen gang for de heldige vinnerne.

Et nytt og mer mystisk univers for Diplom-Is

Bak kampanjen «Finn den forsvunne Gullpinne», står Nord DDB som har utarbeidet ideen og konseptet, mediebyrået Publicis Starcom og Trigger på PR. Saurus har produsert reklamefilmen.

– For å vekke eventyrlysten hos det norske folk, utformet vi et forhistorisk univers rundt Gullpinne. En skjult skatt som frem til nå har vært bevoktet av Diplom-Is-jenta, innerst i et skattekammer, sier det kreative teamet Henriette Fürst Johansen og Jens Østrem i Nord DDB.

Målet er å skape engasjement rundt en av de lengstlevende klassikerne på markedet, noe som er en ny vending for Diplom-Is på dette tidspunktet av året:

– I år legger vi ekstra trykk på en av våre tidløse klassikere. Det kan nok virke litt overraskende at vi velger å fokusere på en klassiker i stedet for en nyhet i en så stor kampanje, men det handler om å skape vekst innenfor vår allerede eksisterende kjerneportefølje. Selv om mange av nyhetene våre finner sin plass, er det likevel kjernen som består år etter år, poengterer Innstrand.

Gullpinne er en av de lengstlevende iskremen på markedet.

– Vi har troa på at Gullpinne vil fortsette å skape vekst i mange år framover. Vi har jo jevnlige utskiftninger i isdisken, men Gullpinne har bevart sin posisjon som en bestselger i fem tiår, sier Innstrand.

Powered by Labrador CMS