Priskrig på frukt og grønt gir salgsboom

Etter tre uker med dobbel bonus og kraftige priskutt hos Kiwi, har kundene kjøpt 20 prosent mer frukt og grønt. – En seier for folkehelsa, sier Kiwi-sjef Vegard Kjuus.

Publisert Sist oppdatert

– De siste ukene har det tatt helt av. Vi har solgt over 20 prosent mer frukt og grønt enn i ukene før påsken i fjor. Kiwi selger mest frukt og grønt i Norge, og nå har vi tatt et skikkelig jafs, sier Kiwi-sjef Vegard Kjuus i en pressemelding.

I tillegg til å ha doblet bonusen til 30 prosent for kunder med lojalitetsprogrammet Kiwi pluss, har kjeden kuttet hylleprisene på et stort utvalg bestselgere i frukt- og grøntkategorien.

Sunnhet til folket

«Sunnhet til folket» er Kiwis hjertesak, og i høst ble Kiwi kåret til norgesmester i frukt og grønt av Opplysningskontoret. Uten å bruke pekefinger ønsker kjeden å legge til rette for sunne valg.

– Ofte raser prisene på mange påskevarer som Solo, KvikkLunsj, marsipan og andre søtsaker til påske, og i år er intet unntak. Kiwi skal selvsagt være billigst på disse varene, men vi hadde lyst til å legge til rette for sunne valg, også, sier Kjuus.

Kiwi-sjef Vegard Kjuus.

Og etter snart tre uker med dobbel bonus, viser tallene tydelig at kampanjen har inspirert kundene til å kjøpe mer frukt og grønt.

Kiwi pluss-kundene får dobbel bonus helt frem til andre påskedag.

– Med dette tiltaket er det klart billigst for kundene å kjøpe frukt og grønt hos oss. Det er helt udiskutablet, fremholder Kjuus. 

– Dette er rett og slett den råeste kampanjen vi har hatt på frukt og grønt noen gang. Vi vet at pris er avgjørende for å få folk til å spise sunnere, så når vi kan tilby dobbel bonus på toppen av allerede lave priser, inspirerer vi kundene våre til en sunnere og grønnere påskeuke, hevder Kjuus.

Hver gang et medlem av Kiwi pluss kjøper noe fra frukt- og grøntavdelingen i Kiwi, får vedkommende 30 prosent av salgsprisen tilbake på sin Trumf-konto.

Powered by Labrador CMS