Maxim lanserer fire nye proteinbarer og to nye energibarer.
Maxim lanserer fire nye proteinbarer og to nye energibarer.

Maxim tar opp kampen i proteinmarkedet

Sportsernæringsmerket Maxim lanserer fire nye proteinbarer og to nye energibarer. I tillegg gjøres det en full relansering med ny logo og ny visuell identitet.

Publisert Sist oppdatert

Maxim kommer i nytt mørkeblått design, som gjør den letteregjenkjennbar for forbrukerne, skriver leverandøren i en pressemelding.

– De nye barene setter en ny standard for protein- ogenergibarmarkedet. Vi lanserer totalt seks nye smaker denne høsten, og medsmaker som Salty Caramel, Peanut Caramel, Chocolate Banana, Cookie Dough,Chocolate Mint og Chocolate Caramel bygger vi videre på smakstester der viscorer veldig høyt. Dette er brede smaker som vi vet at mange virkelig harlikt, sier Kjetil Stuge Bånerud Orkla Health i en pressemelding.

Proteinbar-segmentet har vokst de siste seks årene, og ifølgeMaxim er det spådd ytterligere vekst fremover.

– Vi ønsker å treffe flere brukere og flere behov, oglanserer derfor to energibarer – også da med veldig bredesmaker: Sjokolade og banan, og sjokolade og karamell, sier Stuge Bånerud

Over lengre tid har Maxim operert med ulike design imarkedet. Nå samler de designet og gjør merkevaren mer klar og tydelig.

– Et av de viktigste skrittene vi kan ta for å hjelpeforbruker med å navigere, er å ha et tydelig design som forbruker kjenner til-og kjenner igjen. Vår oppgave har vært å bygge ett helhetlig design som skalstå sterkt på tvers av produktsegmentene våre, og være i tråd med Maximsposisjonering som et sportsernæringsmerke, sier marketing manager Linnéa C.Blystad.

Maxim har utviklet et nytt kommunikasjonskonsept «NothingTastes Better Than Post-Workout», i samarbeid med TRY.

Powered by Labrador CMS