Leverandørnytt

– Vi forventer å få inn mange forslag. Nordmenn elsker å prøve nye smaker og nå kan man lage sin egen, sier kampanjeansvarlig Michael George i Maarud.

Maarud ber forbrukerne om hjelp

Maarud inviterer gjennom kampanjen «Smaken av verden»forbrukerne til å hjelpe dem å finne en ny smak på potetgull.

Publisert Sist oppdatert
På «smakenavverden.no» kan forbrukerne utforske smaker fra de ti mest populære kjøkkenene i verden. Totalt er det hele 250.000 ulike smakskombinasjoner, og nå er det opp til folk flest å komme med forslag til hvilken smak som skal prege Maaruds nye potetgull.

– Vi forventer å få inn mange forslag. Nordmenn elsker å prøve nye smaker og nå kan man lage sin egen, sier kampanjeansvarlig Michael George i en pressemelding.

– Vi lanserte kampanjen torsdag, og har allerede fått inn over 3.000 forslag. Folk har fem uker på seg til å sende inn sin ønskesmak. Deretter inviterer vi alle til å stemme frem den beste. Vinnerne får et reisegavekort til en verdi av 15.000 i tillegg til å få sin smak lansert til påsken 2022.

Kampanjen startet i uke 40 som en on-pack promotion på fem av deres Potetgull produkter (Classic Salt, Paprika, Salt & Pepper, Ost & Løk og Sourcream & Onion). Til sammen 1,8 millioner poser. Fra uke 46 blir det en stor digital stemmekampanje der leverandøren skal kåre to vinnersmaker.

Maarud begynte sin produksjon av potetchips allerede i 1936. Det var etter noen reiser til USA på 1920 og 1930-tallet at eldstesønnen på Maarud Gaard oppdaget chips for første gang. Der hadde han fått servert chips på restauranter sammen med maten. Han kom hjem til gården med masse inspirasjon og det tok ikke lang tid før han begynte å lage Norges første potetchips. Nordmenn hadde aldri sett noe lignende. Poteter så tynne og sprø at man ikke trengte gaffel for å spise dem. Familien på Maarud Gaard kom også opp med sitt eget ord, «Potetgull», som de synes beskrev flakene mye bedre.

– Så det er ikke nytt for oss i Maarud å lete etter innovasjon og nye smaker utenfor Norges grenser, men vi har ikke tidligere invitert inn hele det norske folk til å bli med oss på reisen. Og særlig med tanke på de restriksjoner som har vært det siste ett og et halvt året, så synes vi dette er et spennende tema, sier kampanjeansvarlig Michael George.

Powered by Labrador CMS