Jubileet markeres med en helt ny smaksvariant: Litago Bursdagskake
Jubileet markeres med en helt ny smaksvariant: Litago Bursdagskake

Feirer 30 år med bursdagskake

Det tradisjonelle melkesalget går bare én vei: nedover. Men smaksatt melk er i sterk vekst. De siste ti årene har smaksatt melk hatt en salgsøkning på nesten 80 prosent, ifølge Tine.

Publisert Sist oppdatert

Den første smaksvarianten av Litago utenomklassikerne sjokolade og jordbær, kom i 2009: Litago Kokkosbolle.Litago Banansplitt kom året etter. Og siden den ganghar Litago hatt mange ulike smaker som har blitt godt tatt imot imarkedet.

Jubileet markeres med en helt nysmaksvariant: Litago Bursdagskake. Bursdagskake er visst nok en smaksom de siste årene har blitt veldig populær. For de som lurer, smaker det enkombinasjon av jordbær, hvit sjokolade, pasjonsfrukt og kakebunn.

– Vi liker jo å variere og leke litt med smaker,så Litago Bursdagskake blir bare tilgjengelig i en begrenset periodefør vi kommer med noe nytt igjen, uttaler kommunikasjonsrådgiver Margrete HolmRogne i Tine.

Hun forteller til Dagligvarehandelen at Litago eren merkevare som engasjerer.

– Folk river vekk Litago-sokker og gensere når vi har konkurranser,og vi har til og med opplevd at merkevaren kopieres i utlandet, fortellerHom Rogne og sikter blant annet til saken der falske kopier av Litago-sokkerble solgt på Camden High Street i London.

– Kommer dere til å feire bursdagen med noe mer merch avdenne typen?

– Ja, det er bestilt opp flere sokker og noe annet merch somvil komme i løpet av året, lover Margrete Holm Rogne.

I anledning 30-års jubileet til Litago har Diplom-Is ogsåkommet med en Litago Bursdagskake-is i beger.

Powered by Labrador CMS