Nyheter
Koronakrisen har fått oss til å kjøpe mer norske produkter
YouGov har nylig publisert den årlige Food & Health-rapporten. Den viser at koronakrisen har i særlig grad endret nordmenns holdning vedrørende matvarenes opprinnelsesland.
For fire av ti nordmenn har det blitt viktigere å kjøpe matvarer produsert i Norge, og for en tredjedel har det også blitt viktigere å støtte matvareprodusenter i nærområdet. Koronapandemiens økonomiske og helsemessige trussel har fått kundene dine til å legge større vekt på lavprisvarer og sunne alternativer.
– Koronakrisen har medført en stigning i norske og lokalproduserte varer, men Food & Health-undersøkelsen viser at selv før koronakrisen, hadde hver femte nordmann økt forbruket av lokalproduserte matvarer. Det er ennå for tidlig å si om forbrukerne fortsatt vil prioritere norske og lokale produkter på den andre siden av koronakrisen, skriver YouGov i en pressemelding.