Nyheter

Coop kjøper produksjonsbyrået Inkognito

Etter 30 års samarbeid har Coop Norge SA inngått en avtale om kjøp av samtlige aksjer i Inkognito AS, som er 100 prosent eid av Leif B. Sollie gjennom selskapet Zinnia AS.

Publisert Sist oppdatert

­Overdragelsen av aksjene er betinget av godkjennelse av offentlige myndigheter og er forventet å skje i løpet av mai 2023. Coop Norge SA planlegger å drifte selskapet videre som et heleid datterselskap, og ansatte i Inkognito AS vil fortsatt ha arbeidssted i Hegdehaugsveien 31, og på Skiptvet, der de sitter i dag.

Coop har en kompleks merkevareportefølje med flere kjedeprofiler, egne merkevarer og masterbrand.

– Coop har derfor et økt behov for høyere tempo og frekvens på kreativ produksjon, samt sterkere eierskap til egen merkevare. Kreativ produksjon er en nøkkelkompetanse for den digitale transformasjonen i markedsavdelingen, hvor behovet for kreativ kompetanse er essensielt for å sikre rask tilgang til innholdsproduksjon, sier markedsdirektør Ingrid Amundsen i Coop Norge i en pressemelding.

Inkognito AS er et fullverdig produksjonsbyrå som tilbyr tjenester og ekspertise innen foto, design, tekst, illustrasjon, distribusjon, koding, innholdsproduksjon, spredning og optimalisering. Inkognito AS ble etablert i 1987, og Coop i Norge har vært kunde av selskapet i over 30 år.

– Ved å ta over eierskapet av Inkognito AS sikrer Coop Norge SA seg kompetanse innen området kreativ produksjon, og kan utvikle medarbeiderne videre basert på fremtidige behov og strategier, sier Amundsen.

– Inkognito og Coop har hatt et sterkt og gjensidig godt forhold gjennom 30 år, og jeg kan ikke tenke meg en bedre eier enn Coop til å føre mitt livsverk videre og ta vare på alle de fantastiske ansatte, sier Leif B. Solli.

Powered by Labrador CMS