Nyheter

Molteyoghurten er tilbake

Etter et storstilt forbrukeropprop med Aftenpostens Trine Eilertsen i spissen, er endelig molteyoghurten tilbake i butikkhyllene.

Publisert Sist oppdatert

­Dermed snur Tine og relanserer 70-talls-klassikeren som «ute på prøve», heter det i en pressemelding.

Allerede i fjor ble det klart at Tine ville relansere molteyoghurten, men det har vært uvisst når klassikeren var å finne i butikk igjen. Nå er dagen kommet.

Fraværet av molteyoghurten fikk bein å gå på da sjefredaktør i Aftenposten, Trine Eilertsen, ikke fant igjen favorittyoghurten sin i butikkhyllene. Eilertsen fikk med seg molteambassadørene i et opprop via avisas egen podcast, Aftenpodden. Takket være både oppslutning og engasjement tar Tine sjansen på å relansere den mye omtalte yoghurtklassikeren.

– Det er så utrolig fint å se at forbrukerne har trykket molteyoghurten til sitt hjerte og stiller til opprop – sammen – for å få den tilbake i butikkhyllene. Og så er det nå det virkelig gjelder, hvor vi får fasiten på hvor mange som faktisk savner yoghurten, og velger klassikeren i butikkhylla. Så, nå er det opp til moltelaget med kaptein Trine i spissen, sier markedssjef Heidi Kvaleid i Tine, som oppfordrer moltelaget til å samle troppene.

Yoghurten er tilgjengelig som «ute på prøve» hos Meny, Coop Obs, Extra og Coop Mega fra 18. september. Om den blir en fast del av sortimentet til Tine fremover, avhenger av hvor godt den selger.

For det var nettopp salget av yoghurten – eller fraværet av salget – som var årsaken til at meierikonsernet besluttet å ta yoghurten ut av produksjon i september for ett år siden.

– Molteyoghurten har vært en klassiker i en årrekke, men til vår, og molteambassadørenes store frustrasjon, solgte den ikke godt nok i fjor – og ikke en god stund før det heller. Samtidig er det viktig for oss å lytte til folket. Vi skal tilby en bredde av spennende og folkekjære kvalitetsprodukter, og når vi nå gir molteyoghurten et nytt forsøk, er det opp til molteambassadørene å gå fra ord til handling for å rettferdiggjøre plassen i butikkhyllene fremover, avslutter Kvaleid.

Powered by Labrador CMS