Nyheter

Vant internasjonal datapris. Fra venstre: Thomas Edvardsen, Christian Thu og Cato Lunde.

Norgesgruppen og Amedia vant internasjonal datapris

Amedia Salg og Marked og dagligvarelojalitetsprogrammet Trumf fikk seier i den prestisjetunge konkurransen INMA Global Media Awards i kategorien «Best Use of Data to Drive a Business Result».

Publisert Sist oppdatert

­Salgsdirektør Christian Thu og salgssjef Cato Lunde i Amedia var sammen med Thomas Edvardsen fra Norgesgruppen på plass i New York for å motta prisen forrige uke.

Vinnercaset er et samarbeid mellom Amedia og NorgesGgruppens lojalitetsprogram Trumf. Sammen har de funnet en smart måte å målrette digitale annonser. Tjenesten kalles CRM-match som går ut på å matche førstepartsdata fra Trumf med førsteparsdata basert på Amedia innloggede brukere. Slik kan man målrette annonser og budskap basert på Trumf-data gjennom Amedias kanaler og flater.Daglivarekjeden Meny, som er tilknyttet Trumf sitt lojalitetsprogram, valgte å benytte CRM-match på en kampanje for asiatisk mat. Målet var å øke omsetningen i målgruppen med 15 prosent. Resultatet overgikk alle forventninger, og viste hele 50 prosent økning.Det var hard konkurranse og mange finalister i kategorien, og Amedia Salg og Marked er veldig fornøyde med førsteplass i den internasjonale konkurransen.– Å vinne denne prisen sammen med Norgesgruppen er utrolig gøy og en stor ære. Det viser at vårt arbeid holder internasjonalt nivå og at vi skaper effekt og verdi for våre annonsører, sier salgsdirektør Christian Thu i Amedia i en pressemelding.

– Og ikke minst viser dette verdien av å bruke førstepartsdata og målrette annonser mot innloggede brukere. Her er Amedia og Schibsted ledende i Norge, faktisk også på verdensbasis, hvilket denne prisen viser, fremholder Thu.Amedia vant flere priser i årets konkurranse. Amedia Innholdsbyrå fikk førsteplass i kategorien «Best Idea to Grow Advertising Sales». I tillegg fikk Amedia Salg og Marked en andreplass i samme kategori.

Powered by Labrador CMS