Nyheter

Rasmus Tiller fra Uno-X Pro Cycling Team.

Uno-X Pro Cycling på lag med Rema 1000

Når norsk-danske Uno-X Pro Cycling Team skal til Tour de France, og ta del i en sykkelfest som følges av mange millioner mennesker verden over, er det med Rema 1000 på drakten.

Publisert Sist oppdatert

Alle syklistene på herrelaget i Uno-X Pro Cycling Team, og halvparten av kvinnelaget, er fra Norge eller Danmark. Rema 1000 har over 1000 butikker i Norge og Danmark tilsammen. R er Rema 1000 sin egen serie som selges til lav pris.

– Høy kvalitet i alle ledd er avgjørende for gode prestasjoner i Tour de France, ikke minst når det gjelder ernæring. Nå skal våre proffsyklister både vise frem Rema 1000 logoen og ha R-produktene fra Rema 1000 med seg på Touren, sier Jens Haugland, General Manager Uno-X Pro Cycling Team i en pressemelding.

Lidenskap

Både Uno-X Mobility og Rema 1000 er del av Reitan Retail. Administrerende direktør Ole Robert Reitan forteller at sykkelsatsingen startet som lidenskap, men at den også er tydelig forankret i forretningsstrategi.

– Fordi sykkelsatsingen gir så stor eksponeringsverdi har Uno-X Mobility kuttet bort alle tradisjonelle markedsføringsbudsjetter. Touren er ett av verdens største idrettsarrangementer, og jeg tror det blir ekstra mange nordmenn og dansker som vil følge med i år, sier Reitan, som selv skal overvære flere av etappene i Spania og Frankrike i sommer.

– Når vi har en norsk-dansk sykkelsatsing, er introduksjonen av R-logoen på drakten en fin måte å knytte sammen to av våre sterkeste merkevarer i disse landene. Jeg tror det dessuten bidrar til å bygge enda større intern stolthet. Jeg er i hvert fall veldig stolt over hva sykkellagene våre har fått til, sier han.

Avgjørelse nærmere Touren

Produktene proffsyklistene skal bruke er de samme produktene som kunder kan kjøpe i Rema 1000-butikkene. R-serien inneholder også 95 nøkkelhullsmerkede produkter for de som ønsker å spise sunnere.

Uno-X Pro Cycling Team reiser til Tour de France med ambisjoner om å vinne en etappe. Laget skal nå bruke juni måned klokt og blant annet delta i noen ritt som Critérium Dauphiné og nasjonale mesterskap. Ingen endelig avgjørelse om hvilke ryttere som skal sykle Tour de France tas før nærmere Touren.

– Det fortsatt litt uvirkelig at vi skal til Tour de France, men om få uker er vi på startstreken. Det gir oss selvfølgelig ekstra inspirasjon at vi skal vise frem enda flere av Reitan Retail sine merkevarer på drakten når vi reiser til Frankrike og skaper entusiasme for sykkel, sier Jens Haugland.

Powered by Labrador CMS