CB får nytt design
CB får et nytt, mer iøynefallende design.

CB med nytt design – det forrige var 'lite spenstig og en barriere'

Hansa Borg lanserer et nytt design for CB pilsener som skal reflektere livlig sørlandskultur.

Hansa Borg & Solera Norge melder at det er på høy tid at CB (Christianssands Bryggeri) får et løft som skiller merket fra øvrige varianter i segmentene pilsner og lite pilsner. 

Forbrukerne ønsker variasjon i merkevarer innen norsk lager, skriver Hansa Borg. Selv om CB har en relativt lav brukerbase, er kjennskapen høy. Fra konsepttester ser de at CB leverer godt med høy kjøpssannsynlighet og gode assosiasjoner.

Men designet har vært en barriere som har blitt oppfattet som litt lite spenstig. Dette har Hansa Borg nå endret på.

– I 2024 fikk CB noe økt distribusjon, blant annet i Coop, med gode resultater. Nå jobber vi videre med å styrke merkevaren nasjonalt på tvers av norsk dagligvare, slik at enda flere skal kunne nyte smaken av Sørlandet. Vi er overbeviste om at det nye og iøynefallende designet vil bidra til å styrke merkevaren og tiltrekke nye forbrukere, sier merkevaresjef for CB, Tony Skarvatun. 

– Det nye designet lanseres med en rullerende overgang for å unngå matsvinn, og vi er sikre på at dette vil bli godt mottatt av både eksisterende og nye kunder, avslutter han.

CB ble en del av Hansa Borg & Solera i 1999.

Powered by Labrador CMS